Sidor

fredag 31 januari 2014

Vem får tränset?

Ja det är min fråga just nu! Vem passar tränset bäst på?
Är det på Lalle?
























Är det på Pampas?
























Eller är det på Nova?


























Bonus bild






















Såhär ser dom flesta bilderna ut som jag tagit..att det kan va svårt att få en häst att posera!
På Lalle var det omöjligt att få ett foto framifrån medan på Nova var det omöjlig att få från sidan.

Bäst passade tränset på Nova, men han har ju redan ett träns med snabb hakor, hade nog tänkt det åt Lalle el Pampas. På Lalle sitter det sämst och på Pampas tycker jag tränset syns bäst, eftersom han inte har nån pannlugg som täcker halva tränset :)
Om Nova får tränset så måste Novas träns passa på Pampas,  Nova får inte båda med snabb fästen!

Men vet ni hur svårt det är att hitta ett träns till en arab? dom behöver cob i storleken men full pannband och ponni vid nosgrimman!! aaaahhhh!!! Dessutom kan Nova ibland ha full och Lalle ponni i storleken så gissa hur lätt det är att hitta et träns?

Ni får jätte gärna säga vem det passar bäst på om ni har en åsikt!?

8 kommentarer:

  1. Tycker som du att det passar bäst på nova men syns bäst på pampas, man ser "blinge" lättare på pampas tycker jag. :) vart får man annors köpa sånahär med snabb fästen? ha int hitta nån annan stans förutom i hööks.. :/ //I.S

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är jätte svårt att hitta såna här, och så kostar dom mycket mera. det här hitta jag på en ny sida som hett någo 4 my horse kanske? och det här var det enda som hade snabbfästen av alla deras träns. sen vill jag ju ha spännena i silver och inte messing och det försvårar det ytterligare..men det som finns i hööks e rätt billigt och jag tycker om det. bra kvalitet! finns även i brunt.

      Radera
    2. det finns förresten ett i suomen ratsutarvike nu som är nedsatt. men det är mexikansk nosrem på det. Om du tänkt det till Salama så sku jag inte rekommendera, det sägs att man inte ska ha mexikanska på unghästar!

      Radera
    3. jo jag har märkt att det e jätte svårt att hitta, tycker dom e så praktiska när du ska tex.byta bett osv. ja vill oxå hellre ha med silver, å jo vill int ha mexikansk annors heller, å har oxå hört att man int ska ha ett sånt på unga, som du sa. :) kanske man borde beställa ett från hööks då om de verkar bra! :) //I.S

      Radera
  2. Är nosgrimman inte en remont nosgrimma? Fint är det iaf, och klär bäst pampas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tror de e d. Men vill inte ha såna :) men kanske jag borde testa endå hur de sku se ut !? Jag ska testa imoron :) tack för kommentaren !/ heidi

      Radera
  3. Pampas kanske bäst när det syns så bra, men Nova var också fin i det ;) / Cassu

    SvaraRadera