Sidor

torsdag 30 januari 2014

Det ena kompenserar det andra

eller så kan jag ju inbilla mig iallafall. Var på eftermiddagen och fixade mina fula naglar så mina händer inte skall se så manliga ut, som Petri säger.
Kanske ögonen dras bort från mitt öga och ner på mina händer istället. Ögat är nog rätt så blått idag...

Jag kan el vill inte ha "lös" naglar på vintern då allt i stallet blir svårare, och så fryser jag mer om händerna när jag har naglar. Hur konstit det än låter..Så jag brukar alltid fixa dom till semestern.




Nu får jag vara mycket försiktig dom sista dagarna före vi åker, jag hoppas hästarna är snälla med mig så jag inte brakar nån nagel.

Ida på morgonen var jag ut och gå med Lalle.
Ut och gå = leda från marken
ut och skritta = rida

Bara så ni vet skillnaden om jag säger så igen. :) Vi gick längs med vägen och hoppades på att se lite bilar men inte en enda bil! sen gick vi längs med betena och så fick han springa runt mig lite i linan medan jag promenera sakta.

Nova var ida igen bra i terrängen. Det e så ovant att det gå sakta i traven och att ingen drar emot mig så det blir ju nästan tråkit. En till sak jag märkt att ändrat hos honom, han är mycket mer osäker! Dessutom har han mera bråttom hemmåt, det hade han inte som hingst. Då var det bortåt som var roligare!.. Som han är nu så skulle det inte vara några som helst problem att låta han vara ledig när jag åker bort. Men någo lite skall han ridas nog, men han är inte lika viktig som Pampas, han behöver mera motionera och bli av med överlopps energi!

Det blev att longera Pampas idag eftersom jag fick brått att hinna iväg och fixa naglarna i tid! Han gick jätte fint, förutom varje varv som hemska hörnet kom emot så måste han spänna till sig..


2 kommentarer:

  1. Voi herre gud ditt öga Heidi. Jag kan int låta bli att skratta för mej själv.
    Färgvalet på naglarna är perfekt, silver och grått *smaskens*.
    Vad jag sku säga var att jag frös alltid med mina naglar. Hade ju typ 10år lååååånga naglar. Nu har jag varit utan ett år. Kanske jag kan fixa nya när Jojo fölat och blir på mammaledigt ;))
    /Maria L-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo gillar färgen! nu när man har naglar blir man sjuk på att ha dom mera, kanske till sommaren sen igen

      Radera