Sidor

lördag 11 januari 2014

hö test

Små flickorna och Lalle fick en höbal ut i hagen idag, jag skall testa nu medan det skall vara kallt hur det fungerar! Ifall dom inte slösar så att halva balen far till skit utan äter upp den med ordning så kommer jag sätta ut balar åt alla sen då vi åker iväg på resa. Alla utom Pampas, och Nova om han måst gå ensam. Dom som är 2 eller flera i hagen får bal. Det här skulle underlätta så mycket för Monica om det skulle fungera! Jag gjorde såhär för några år sedan, men då tog vi bort allt plast som är runt balen. Det resulterade i att halva balen blev nertrampad och på våren var det ett jävla jobb att städa bort allt hö. Nu testar jag att hålla plastet på, om det skulle hålla ihop höet lite bättre!
Dessutom är det så jätte bra sysselsättning för hästarna, speciellt för små flickorna som inte rids. Lalle må nu bli lite rund men ingen kommer rida honom heller när jag är borta så då har han åxå nått att göra. Jag hoppas så klart att han skall kunna gå med Nova, jag vet att dom två skulle hålla igång varandra i hagen!







Idag satt jag på Ellis nya grimma, hennes vintergrimma med ludd :) eftersom det skall vara kallt en tid nu så är en fluffig grimma skön :) Lalle och Stella har lädergrimmor men skall byta dom åxå till något skönare tygrimmor. Läder grimmor är bra för dom blir inte våta, som idag då det snöar så blir ju luddet jätte vått. Men det är bara idag det skall snöa lite så Elli får nu ha den!




Nu skall jag gå ut och promenera med Lalle från handen, lite omväxling för honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar