Sidor

onsdag 1 januari 2014

tankar för 2014

Jag gjorde ett sånt här inlägg tidigare i år redan när jag fick en kommentar som ville veta planer med hästarna! Men då var det bara Pampas, Nova och Lalle. Nu blir det lite bredare.

Till att börja med kommer jag fortsätta träna för Jepa, både med Pampas och Nova. Vart det läder och hur det går förblir ett frågetecken tills tiden visar. Går det bra så startar jag kanske i nån dressyrtävling.

Med Nova vill jag endå satsa mer på hoppningen eftersom det har blivit på efterkälke nu länge. Jag hoppas han kommer kunna åka ihop med andra hästar i trailern. Till hösten om allt går bra så skall jag tävla lite med Jojo åxå och då skulle det vara super att få dom på samma tävlingar.

Om jag skall ta licens el inte vet jag inte ännu, fast jag borde bestämma mig snart. Skulle villa till SHW och till Polen där jag just fått höra att arab mästerskapen är i år.

Med Lalle vill jag hoppa en liten tävling före sommaren, sen får han sommar lov och så skall jag fundera vad som händer med honom. Blir han kvar el säljer jag honom.

Vad jag väntar på är att se vad det kommer av Jojo, sto el hingst.!!?? Och om Maria håller fölet el om jag eventuellt håller det? Och vad händer med Stella? Det här är frågor som bara tiden kan visa, jag vill inte ens fundera på det just nu då så mycket hänger på vad Jojo kläcker ut.
Det som åxå blir spännande är att se hurdant föl ponnin får som Nova betäckte!

Nu närmast som kommer hända är att Carisma och Obi skall flytta bort före Februari. ( mer om det senare) I början av Februari åker vi på vinter semester och jag hoppas att jag skulle få omplacerat hästarna så att Nova skulle kunna gå ihop med Lalle! Men går inte det så får han stå ensam ett tag till. Jag vill göra det så lätt som möjligt för Monica och då skulle det här vara det bästa.

Jag MÅSTE få iväg mig och hälsa på Pandora. Jag skäms för jag har inte sett henne på snart ett år..Hon är ju inriden nu och det har säkert hänt mycket i hennes utseende. Jag skulle åxå vilja åka och hälsa på Khaboom som är lika gammal som små flickorna här hemma. Roligt att jämnföra fölen!

Det blir ett spännande år igen och mycket att vänta på. Sånt måste man ha för att orka enligt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar