Sidor

onsdag 22 januari 2014

en pigg och bongstyrig Lars!

Idag var ingen bra dag att rida Lars (Monicas smeknamn på honom ) :).
Han var så pigg att skulle han fått bestämma skulle vi ha galopperat hela tiden. Så kom det några bockar plus att han hoppa till åt höger och vänster för allt han såg! Visar nu iallafall några filmer eftersom jag nu har dom. Skall filma ett annat tag igen då han förhoppningsvis är bättre!Men så får ni se hur långt vi kommit och hur det ser ut i dags läget!





På den här videon här under ser ni tydligt hur pigg han är, han vill bara fara snabbare och snabbare och blir arg då jag håller emot.



/

Både Pampas och Nova var åxå så pigga och vilda idag att jag fick faktist hålla i mig för att hållas kvar, det kändes som dom gick på spikar. Trots att det är hårt på vägarna har jag inget annat val än att fara ut och trava med dom långa sträckor. Annars går det över huvudtaget inte att rida nån sorts dressyr
på åkern eller ridplan. Dessutom i den här kylan kan man inte bara skritta, då fryser benen till is. Travar man så jobbar ju endå kroppen å hålls varm!
Jag löser det med lindade ben och försöker trava på dom ställen där det är mest snö. Delar av väg kanterna är ganska bra, så långt ute där bilarna inte kommer åt att köra!

Linda skrev i föregående inlägg och undrade hur vi klarar av att var ute och fixa stallet i kölden. Jag fryser åxå om jag åker iväg för att handla el liknande men när jag är hemma och håller på i stallet/rider fryser jag sällan!! Antar att man klär sig bättre och rör sig mera!

vackra vyer


2 kommentarer:

  1. Härligt inlägg, trevligt med video. Fint jobb med Lars ;) V-NR ordnar ju även bomklass utöver 40/60/80/90 nu första hopptävlingen, 06.04. Så komssi komssi ;) / Jessi

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket! kiva att det syns allt jobb! :) när jag kommer hem från resan skall jag ta upp ridningen med Lalle igen och då skall jag börja med bommar, sen skall vi se om han är färdig för en bomklass 6.4. Är han så kommer jag säkert!

      Radera