Sidor

torsdag 23 januari 2014

förberedningar

Som jag nämn så skall snart Nova och Lalle sättas ihop i samma hage, jag har nu den här veckan förberett det hela lite! Först har jag satt dom i boxarna bredvid varann så att dom ha kommit åt att snusa på varann! Ca 10 - 15 minuter bara, första dagen pep det och skreks det och smällde med hovarna! Andra dagen sa dom ingenting inne i boxarna. Idag bad jag Maria komma och hjälpa mig med att rida Nova tillika som jag red Lalle på plan. Det betydde att vi hade dom samtidigt inne i stallet före och efter ridningen. Vi lät
dom snusa på varann i stall gången före ridningen och då var det lite spänt, det såg ut såhär..




Stilen???

Det är mest Nova som spänner upp sig och skriker till men Lalle är inte sämre och hakar på. Vi red samtidigt
på plan och sen skrittade vi runt åkern. Lalle var lite spänd i början varje gång Nova kom nära oss, men det tog 10 minuter så försvann det, ungefär i samma tid som han blev trött :) han orkar inte så länge :)
Tillbaka inne i stallet fick dom stå så pass löst uppbundna igen att dom kom att snusa på varann. Nu var det mycket lugnare..











Efter att jag sett det här så känns det mycket bättre att lägga ihop dom! Det var jätte bra att ta in dom så här och rida ihop, tack Maria att du kunde hjälpa till! Nu är det bara att hoppas att det inte blir så mycket mer spektakel i hagen heller, vill ju helst inte ha några skadade hästar..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar