Sidor

måndag 13 januari 2014

Nova är rolig

Jag hade ganska jämt 2 timmar tid att motionera 3 st hästar. Hur går det ihop? det gör det inte. Så gjorde det bästa av situationen. Longerade dom alla med bara träns på. Inga sadlar el longeringsgjordar utan helt "fria".
Å ut på åkern som hade jätte bra botten just nu. Så var det bara att ge lång lina åt dom och själv promenera över hela åkern med en travande/galopperande häst runt om sig. Det här gör jag inte ofta, så när jag gör så här så tycker dom det är jätte roligt, speciell Nova. Dom är ju nästan lösa och får härja av sig. Pampas och Lalle gjorde faktist inget nummer av det utan sprang bara glatt omkring med spetsade öron och tittade omkring sig! Men Nova!! oj herregud den hästen är som ett litet barn. Han var mera på 2 ben än 4 och jag hade fullt upp med att hålla reda på linan. Han tyckte det var så roligt och det var verkligen roligt att se på honom, jag borde ha fått det på film! Det här var ju absolut inget arbete för dom men iallafall har dom rört på sig och motionerat. Ibland är det ju roligt för dom att göra något lite annorlunda. Huvudsaken är att dom har blivit om pysslade och lite tidsfördriv i en annors ganska så tråkig dag för dom den här tiden på året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar