Sidor

tisdag 7 januari 2014

galopp debut!

Just det!! Har galopperat med Lalle idag i två etapper i terrängen! Första gången var i uppförsbacke, helt planerat ifall han skulle börja bocka. Lite lättare att sitta kvar då! Det kom 2 små bockar men när han märkte att oj det var tyngre med ryttare på ryggen och dessutom uppför så slutade han ganska kvickt! :)

Andra sträckan var på en raka och det gick så bra så, avslappnat, LUGNT och med takt till och med!!!
Han var mycket bekväm och även fast jag stod lite lite upp från sadeln hade jag inga problem med balansen. Det betyder att HAN har hittat balansen ganska bra! Traven är ännu lite från och till, han ökar och saktar in och så ökar lite igen men det går endå bra att lätta!

Sista biten blev han lite trött igen, men inte alls lika som senaste terräng rundan. Och som jag sa åt Monica så gör det gott åt honom att ta ut sig lite nu och då, han behöver det! han mår mycket bättre efteråt! Och han är överlag mycket lugnare!

Just nu har jag sotaren här och jag måste vänta att han blir färdig, sen skall jag gå ut och laga hinder åt mig tills imorgon. Ingen har säkert missat att det skall det bli vinter till helgen. Så tänkte hoppa en gång ännu före det. På Torsdag förmiddag skall plan "lanas" så att den är slät när det fryser på. Sen kan man bra rida där fast den är hård. Huvudsaken att den är jämn! Jag måst åxå fixa något tillfälligt staket till ena långsidan nu före det fryser på, sen kan det vara värre att få in stolpor i marken.



2 kommentarer:

  1. Duktiga Lalle, det ska bli intressant att följa med hans utveckling här på bloggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nu börjar det ju bli lite mer spännande då man kan börja rida lite i alla gångarter. :)

      Radera