Sidor

måndag 31 mars 2014

nytt tränings schema

Jag med Nova och Maria på Pampas hade timme för Jepa imorse. Och den timmen ledde till vilda planer. Allt började med att Nova var för stark med mig igen och Jepa såg hur busig han är. Jepas beskrivning på honom :) Jag sa i förbi farten att jag skulle villa ha en kar som skulle sätta honom på plats när han blir stark.
Och då blev det så här... Jepa ringde till enligt henne den enda riktit duktiga ryttaren som vet vad man gör i alla situationer, Cajus Aminoff. Som han i sin tur bad mig ringa honom. Så jag ringde honom och jag fick ett tränings tips. Ni kan aldrig tro vad jag skall börja göra med honom. :)!!!!!!!!!!!!!!!
Jag skall rida 2 dagar i veckan en 50 km lång ritt. 50 km!!!!!!!!!?????????? Vet ni hur långt det är och vet ni hur länge det kommer ta!?
Övertalade Maria att hon kommer me med Pampas, känner verkligen inte för att fara ensam ut så många timmar. Pampas är den enda som har kondis att följa med på en sån här ritt. Och det kan göra gått åt Pampas åxå då han är för till fället ganska het. Vilken kondition dom kommer få!
Men nu behöver jag hitta en runda som är tillräkligt lång! Vi skall senare idag åka med Petri och mäta upp en strecka. Måste vänta att spån lasset kommer först.
I 2 veckor skall jag göra så här, d.v.s 4 långritter, där imellan skall jag rida normalt som jag brukar, alltså hoppa lite, ta timmar av Jepa samt rida vanlig mark ridning och så skall han ha en ledig dag i veckan som tidigare. Ide´n med det här är att han skall bli trött, el som Cajus sa hitta ro och sen sluta jobba emot mig.
Om det här inte hjälper skall Nova till Cajus för en liten tid. Men vi börjar så här :)
Vår första lång ritt blir redan på Onsdagen!!!

Sen till problemet med kommentarerna, det verkar inte finnas någon logik bakom varför det inte går att kommentera eftersom alla har problem från olika ställen. Måst fundera vad jag skall göra nu? byta till en annan adress e ju ett alternativ men skall börja med att se om jag hittar någon jag kan kontakta på blogger.
återkommer..

4 kommentarer:

  1. shiiit, vad långt! :)
    Jag skulle kunna komma med på söndag. Eller var det den här söndagen det var tävlingar nu?

    SvaraRadera
  2. japp det e det men tror inte jag kommer hitta en som e fullt 50 km men kanske 40! int nu i sönd men sen följande sönd kan du komma me!!!

    SvaraRadera
  3. Cajus är helt super, och rider hästarna mycket fint! I aktiivi står hans gamla tävlingshäst, ett fullblod, som är en riktigt jäkla bra timhäst, känslig som säjer ifrån om man rider fel men gör allt som en klocka om man rider rätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. lyxit för den som får rida ett fullblod på ridskola :)

      Radera