Sidor

onsdag 8 januari 2014

Godkväll från stallet


Lalle


Ett helt meningslöst inlägg, men har ingen bråska in från stallet idag så tog några foton. Skrapa om Lalle lite när jag inte hälsat på han alls idag, och njuter av att se honom så rund. Alla mina hästar är lite för tjocka för tillfället..El skall jag vara ärlig är dom alla vintrar lite runda :) Det är bara Lalle jag tycker är bra att han är rund, börjar han magra så är det något mycket fel igen. Jag har minskat med hö åt dom alla och kraft foder äter dom så lite av så det kan jag inte minska, så vet inte snart mera hur jag skall bära mig åt :) OBS! Nu är dom inte farligt tjocka så bli inte till er men lite knubiga. Jag brukar säga att när det är kallt så får dom ha en liten hö mage som värmer :) Dessutom magrar dom automatiskt till våren så dom har lite att ta ifrån sen! Nu vet man ju inte förståss med Lalle och Nova när dom är kastrerade hur dom kommer reagera på våren, kanske dom i bästa fall håller vikten t.o.m.
ok slut svabblat, skall göra klart stallet nu !


4 kommentarer:

  1. Oj va Lalle ha blivi rund å fin, helt otroligt, ska bli spännande att si hur han kommer att se ut i sommar när vinterpälsen e borta å han börjar muskla till sej lite! :) /I.S

    SvaraRadera
    Svar
    1. va bra att det syns! att du ser skillnad! :)

      Radera
  2. Tycker det är bra med spontaninlägg och spontana bilder. Det behöver inte alltid vara nån mening eller så himla genomtänkt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ok nice :)!!! skulle kunna göra det oftare om jag hade ett lite snabbare nät i telefonen..och bättre telefon..

      Radera