Sidor

lördag 18 januari 2014

Lördagen hittills

Idag fick Pippi och Jojo en hö bal ut i hagen, Skall nu kolla hur dom äter sin bal, med vilket system! Lalles, Ellis och Stellas bal är på slut rakan. Det har funkat relativt bra, nu då det är så lite kvar av balen ha det kommit några skit lass i höet nog men inget som inte går att städa bort.

Nova fick en halv bal hö ut i sin hage, så nu är det bara 2 hagor jag behöver föra ut hö till! Det är inte klok så mycket det underlättar!

Elli och Stella har idag varit inne i stallet och blivit borstade och Maria har klippt öron håret på dom! Hon tyckte Elli hade så fula toffsar :) Sen fick dom gå ut tillbaka utan täcken, nu är det lovat varmare igen. En liten kort promenad gick vi så att vi skulle få några foton, men min telefon lyckades inte få till det så det blev suddiga bilder. :(



Nu väntar jag att Petri druckit sitt kaffe så skall vi ge oss ut på en ridtur med Pampas och Nova.

Förresten!! Igår galopperade jag med Lalle på åkern! Bara vi, inget dragplåster! Vi for en hel raka på åkerns ena långsida, 2 gånger!! Nu är det jätte synd att det skall vara så hårt överallt, skulle gärna rida ut i terrängen med honom.
Trodde aldrig jag skulle önska snö men nu skulle det faktist få komma 5 cm så marken skulle bli jämnare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar