Sidor

fredag 10 januari 2014

Vem är det här?







Pandora x
20.5.2010
E: Pampas ox  U: Izadora xx
Uppfödare: Heidi Sjöblom och Petri Turunen
Ägare: Marjo Laine



Jag måste ärligt säga att jag tänkte inte känna igen Pandis när jag såg Marjo rida henne när vi kom till stallet där hon står. Det här är alltså Pampas första avkomma och min första uppfödning. Hon har blivit så STOR! Hon har en jätte kraftig rumpa och är så nätt byggd. Hon bli alltså 4 år i Maj och hon ser ut som en 5 åring! Hon är fortfarande lika lugn och snäll som när hon lämnade gården vår som en liten flicka. Efter att vi fått se henne longerats och ridits stod hon lugnt och snällt inne i boxen å åt hö medan Marjo sadlade av. Inget skrik efter andra hästarna fast hon inte såg dem.

Så här vill jag att det skall vara, att som uppfödare kunna åka och se på "sina föl" och följa med dom. Härligt att se att hon trivs bra med Marjo och att hon kommit till rätt hem. Tack Marjo för det!

3 kommentarer:

  1. Pandis!!! <3 Oj va fin hon e! O hon har ännu åxå samma snälla blick som pampas! /monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) aj du ser det åxå! märkte genast att hon titta så snällt på mig när jag kom fram till henne! / Heidi

      Radera
  2. Vad roligt att få följa med sin egen uppfödning :)

    SvaraRadera