Sidor

måndag 27 januari 2014

ändrade planer

Nu var det slut på det roliga...iallafall för Nova, han fick idag gå tibaka till egen hage igen. Han är inte alls nå trevlig mot Lalle. Han jagar honom runt hagen och släpper honom inte å äta. Så vill jag inte ha det så jag sära på dom, Lalle fick gå tibaka med Elli, Stella och Ellu!
Lalle var jätte glad över det! Dom får gå alla 4 ihop nu medan jag är borta och sen ser vi hur det blir. Nova får komma in i stallet och stå ensam i hagen. Kan inte hjälpas, vill inte ta någo risker medan jag e borta!

Det konstiga med det hela är att idag när jag red förbi Pampas med Lalle så surade Pampas åt honom. Det har jag inte sett honom göra en enda gång tidigare. Det har nog nåt att göra med det som hänt i hagen idag. Skulle man kunna hästspråket skulle man vara så mycket klokare många gånger. Det är ungefär som att Pampas inte godkänner honom nu efter att Nova inte heller gör det!!??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar