Sidor

torsdag 23 januari 2014

2 saker som gör mig glad

Det första är att vi är i slutet av Januari och det finns inte en skit hög i sandhagorna! Det är helt ofattbart! Den här tiden förra året å ja alla andra år så har det varit ostädade hagor sedan November! Och 3 gånger så mycket mera att städa på våren. Nu kan det som max bli 1- 1,5 månad som det inte kommer gå att städa hagor. Å det är bara om det kommer snö så att man inte hittar skiten. Fast det är kallt så går det bra att få löst den från marken bara man plockar varje dag! Idag på kvällen när jag plockade några lass skit hade jag ett leende på läpparna :) Det har varit en super vinter så här långt! Äntligen en vinter i min smak!

Det andra som är super är att på Lördagen har Jojo och Pippi haft sin hö bal 1 vecka och kolla hur fint dom ätit den!


Det är ordagrant OTROLIGT så städat dom äter, det lilla som fallit på marken är obetydligt! Dessutom har dom över halva balen kvar! Lalle och små flickornas höbal räckte 1 vecka och 3 dagar. Visserligen gav jag hö åt dom andra från den balen när den börja falla i bitar. 
Pippi står största delen av dagen och äter och Jojo äter i etapper men det måste betyda att Pippi äter mycket långsamt och Jojo äter lite åt gången i flera omgångar, alltså precis så som en häst skall äta för att må bäst!

*************************     G L A D !!!!!!!!!!!!!!!!!!   *********************************


1 kommentar:

  1. Det är härligt när man har en sån där dag som allt bara känns underbart och livet ler! :)
    /Cessi

    SvaraRadera