Sidor

torsdag 9 januari 2014

skit rid dag

Med alla 3 var det en dålig ridtur idag, Pampas bråkade på samma ställen som igår. Enda positiva var att idag gav han sig genast då jag blev arg och inte orkade tjafsa om samma saker, Lalle blev uppskärrad redan vid stallet då Petri höll på med traktorn där nära. Så han var spänd redan före ridningen. Men jag gav mig inte, jag skulle rida eftersom dagarna är räknade med bra botten. Jag red ner till plan och där var allt farligt. Då jag började trava släppte det lite men så plötsligt kom det en liten rodeo stuts. Jag hölls kvar! Igen en gång..knack i trä!.. Sen låssades jag som ingenting och fortsatte trava. Allt slutade bra!
Med Nova träffade vi på en älg bara en liten bit framför oss, den kom fram från ingenstans och Nova flög åt motsatt håll. Efter det här var han uppskärrad nästan hela vägen hem. Han drog och vifta med huvudet och var rädd för allt...Jätte trevlig länk det blev...NOT!!

Jojo hade åxå fjanta sig i terrängen för någon stock så det var väl bara Ellu idag som varit bra att rida! Å det är ju inget ovanligt!




Tog ett par foton på Jojos mage, nu börjar det synas att hon har något där inne! En dräktig mage skiljer sig från en hö mage på det viset att den faller neråt och växer inte bara åt sidorna. Svårt såklart att se såhär på bild.. Dessutom blir många ston breda över ryggen. Och det är Jojo!! Hela hon är jätte bred! Snart får Maria börja rida barbacka ;)))) (hihi)

Till nåt helt annat. Jag måste ge ett tips åt er på det godaste som finns i choko väg..Det är "makupala" från Lidl. Det här är sååå gott att jag har slutat äta nästan all annan choklad. Jag äter lite av den här istället varje gång jag får behov av godis! Den är stor och billig! Absolut värt att ni testar...Ni vet när man kommer in från stallet efter en lång dag och är så fruktansvärt godis sugen. Då är det rätt tillfälle att äta sånt här! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar