Sidor

måndag 20 januari 2014

sprutor

Genast på morgonen besökte jag läkare för att få ut skrivet malaria tabletter inför resan och för att få polio och stelkramps vaccin! Mina sprutor har gått ut för läääänge sedan och läkaren tyckte det var dags att ta dom nu före resan :) Blir jag sjuk nu efter det här så vet jag vad orsaken är! Vaccin!! Jag som inte haft mina vaccin i skick och endå varit frisk som ett troll!! Vänder det nu så vaccinerar jag mig aldrig mera!

Dom varna för ont i armen efteråt men har ännu inte märkt något. Har klarat bra av att rida och städa boxarna. Petri däremot sa att han kände lite i ena armen ( vi tog alltså samma sprutor)
Bara vi inte får feber som åxå lär skall kunna komma så är allt bra!

Har tyvärr inget spännande att komma med idag annat än det vanliga, jag är jätte nöjd med Lalle idag igen, red på plan i skritt och trav. Vill inte ens prova galoppera där ännu, först skall han galoppera på bara raka sträckor och frammåt! Gör jag det på plan kommer hörnen genast emot och han har inte en sån balans att vi klarar det med stil! Och vill absolut inte börja med att bromsa honom när han just fattat galoppen!

Men vi jobbade på volter i olika storlekar, vände snett igenom och bytte varv på många olika sätt! Tog lite skritt emellan å så en halt och ja mycket sånt så att det inte blir tråkigt. Sen håller jag aldrig på länge,bara ca 15-20 minuter, det får inte bli för jobbigt heller för honom!

Vad gäller Nova så har jag hittat en negativ sak som kommit nu efter kastreringen. Han skiter HELA tiden och överallt! Varje gång jag rider, i stall gången, i boxen var som helst, samma i hagen..
Jag är inte så förtjust i detta, när man är van att han nästan aldrig skiter vid ridning, och alltid på samma ställe i hagen och boxen, och sket han i stall gången nångång tidigare var det endast stress skit el att han inte hunnit släppa sitt lass efter att han ätit sitt morgon el dags hö. Han gick nämligen alltid på wc genast efter maten.
Jag kan bara inte förstå hur hans tarmar börjat fungera så mycket effektivare av kastreringen? Jag ljuger inte när jag säger att på en timmes terräng runda skiter han mellan 6-8 gånger!

Säkert jätte roligt för er att höra hur Nova skiter :) men måste ta upp det för är så förundrad över det! :)







Bilderna är från igår när jag red med Nova runt betena för att kolla hur dom ser ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar