Sidor

torsdag 2 januari 2014

Identifierings dag

Började den här dagen att longera en fruktansvärt vild Lalle, jag gick ut på åkern och lät han springa, det tog nog en god stund åt båda hållen förrän han lugna sig och vi kunde gå till ridplan och fortsätta. Där longerade jag bara en stund så att han lyssnade på mig. Imorgon har jag planerat in ridning med honom tillsammans med Monica och Ellu. Vi skall fara till terrängen!

Klockan 15 kom Sonja för att identifiera flickorna! Hon skrev textmeddelande halv 2 och fråga om hon kan komma och mig passade det utmärkt så lite senare var dom chippade och klara. Jag tog in dom lite före 3 och borstade upp dom och tvättade benen. Inte för att det behövdes men för övningens skull!





Splinters Kazelgia blev identifierad som svart med stjärna och en liten snopp, Splinters Kazstella blev mörkrödbrun med vita stickelhår i pannan,vit bakkota med svarta fläckar i kronranden och även hon med snopp ämne!

Idag har Tyra kommit ut med nya hinder övningar och imorgon skall jag testa dom! Skall se om jag får nån som fotograf. Har inte fotat hästarna på länge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar