Sidor

söndag 19 januari 2014

berätta mera

Berätta gärna mera hur era hästar reagerar på täcken och kyla, intressant att höra om olika raser, det om curly hästen var nytt för mig! En annorlunda ras som jag inte vet så mycket om! att en varmblods häst som har dubbla fett lager är ju intressant, varför har inte flera så? Eller kanske många har, bara jag som inte satt mig in i den frågan speciellt bra! Jag är ju som sagt en helt engelsk fullblods fantast :)

Å just som jag sa att det skulle bli varmare och jag har klätt av Elli och Stella deras täcken blir det minus 18 grader på natten. Och nu inkommande natt skall det bli lika igen! Men nu tänker jag inte klä på dom, bara om det blir minus 20 el mera! :) lite framsteg jag gjort där :) "stolt"
Kände på dom idag när jag städade deras hage och dom var så varma på magen och rumpan att ingen risk att dom skulle frusit, ok nu var det ju solen som värmde dom men endå! Kanske jag gör så sen om det blir kallare att jag lägger bara till natten ett täcke på dom!? För på dagen behöver dom iallafall inte!

Snart närmar sig dagen jag skall prova sätta ihop Lalle och Nova, jag måste bara vänta att Obi och Carisma flyttar, vilket borde ske snart! Inkommande vecka hoppas jag! Före det skall jag sätta dom i boxarna brevid varann och se vad som händer där!

Jag lovade ju berätta varför Obi och Carisma skall flytta så snabbt härifrån. Jag skall som jag sagt på resa i Februari och då måste jag ha folk i stallet jag kan lite på, och tyvärr funkar det inte så som det är nu! Jag vill åka iväg på semester och inte behöva fundera vad som händer här hemma. Jag vill ha folk i mitt stall som följer stallets regler och uppskattar ordning och reda! För vissa mänskor är det här inte självklart och då passar dom inte in här. Vilket dom själv har märkt och flyttar därför tillbaka därifrån dom kommit!

Jag kommer inte att fylla boxplatserna nu i Februari eftersom jag inte är hemma, på så här vis kommer Monica ha det så mycket lättare! Sen när jag kommer hem skall jag fundera om jag tar in en ny häst el 2 nya!
Jag har ju en dröm att ha bara egna hästar och några av bekantas hästar kanske, så skulle såklart villa ha nån bekant hit :) men allt kan man ju inte få så tiden får visa vad som händer.
Dom andra sakerna jag talade om att skall bli spännande och jag väntar på blev det tyvärr inget av :(
Det gällde inte ordagrant om mig utan mera om hästar och bekantas planer ..
Så är det, allt löser sig inte som man tänkt det från början!

Nu skall jag gå ut tillbaka och njuta av det vackra vädret. Sen måste jag förbereda för middagen när syster och Jocke kommer på besök!





4 kommentarer:

  1. De va kiva att du tyckte det var intressant! :) /I.S

    SvaraRadera
  2. Trevligt med ärlighet Heidi och sund hästhållning :) Mina hästar är galnare än vanligt av kylan, men roligt att ha levnadsglada och super pigga hästar. Mambu börjar bli aningen jobbig då hon äter så mycket mat, men blev ju ordination från kliniken så vill inte heller gå och skära ner på allting pga överloppsenergi. Rider längre och effektivare pass, men det är svårt när hasten endast vill galoppera och hatar att skritta ;) Vi börjar dock se resultat så det är riktigt roligt. / Jessi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för den komplimangen! Jovisst är det härligt med pigga hästar! hellre så än att dom inte vill gå fram! Kylan varar ju inte för evigt så kanske dom lugnar sig sedan. Å va är inte bättre än ett resultat man är nöjd med! Kiva att höra av dig!

      Radera
  3. Jag har knappt tid till annat än skola, stall och PENDLANDE.. VR äter upp all min extra tid, tågen är försenade minst 1 gång/dag, så därför oaktivt bloggläsande. .. I väntan på sommarlov! / Jessi

    SvaraRadera