Sidor

tisdag 8 oktober 2013

yr!!

Nej vet ni mitt huvud snurrar! el mina tankar springer omkring och gör mig tokig!
Jag har nu tagit reda på hur det går till med fryst sperma, och det kommer inte bli aktuellt, det skulle bli så dyrt att ingen vill köpa det! Plus att det är en hel massa jobb!! men jag är glad att jag tog reda på det så behöver jag inte ångra det sen.

Jag är inte 100% säker mera om jag skall kastrera nu el nästa höst. Jag var så säker då när jag var arg men nu när det gått om så har jag börjat funderat noga på för och nackdelar. Men det här måste jag klara upp nu snart, om jag kastrerar han nu så vill jag göra det sen då det är dåligt väder ute, kanske November. Då stör det inte att han blir och stå inne en tid och jag inte kan rida!

Om jag lämnar han som hingst så kommer jag låta bli att träna el rida han nästa vår/sommar och låta han betäcka i lugn och ro, kastrera han på hösten och sen ta upp ridningen igen.
Men, det stora MENNET, kommer det sen ston så det lönar sig att skjuta upp ett helt år hans kastrering? Enda orsaken varför jag skulle vara villig att chansa skulle vara så att han skulle få flera avkommor! Jag tycker det skulle vara roligt att följa med dom, och så behöver jag inte ångra mig sen mera och tänka att varför skulle jag skynda så med att kastrera,? varför kunde jag inte offra ett år till!? Har vi klarat oss 8 år så skall vi väl klara ett nionde?

Jag skulle vara jätte glad om nån högre makt skulle kunna se in i framtiden och berätta vad jag skall göra!










2 kommentarer:

  1. Jag vet hur du har det, så där funderar jag hela tiden om Karizto, men det var faktiskt du som fick mej att kämpa lite till. Och så stolt som han var i somras när han gick med sina två tjejer, det vill jag inte ta ifrån honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. håll fast i det bara, karitzo är ju yngre och det hinner hända mycket med honom ännu! så ge inte upp ännu, sen då han är "gammal" och inte mera ändrar kan man tänka om!

      Radera