Sidor

måndag 21 oktober 2013

Kall Måndag

Började dagen med att spola och tvätta Stella i rumpan :), jag gjorde det helt själv! Det går riktit bra, enda som är svårt är att få henne in i vatten boxen, hon förstår inte att man kan vända där inne!
Vet ni hon har så långa ben att på våren /sommaren kommer hon vara lika stor som Lalle tror jag!

Pampas och Nova har haft ledig dag idag så jag har hoppat Jojo! Jag har bara ridit Jojo en gång tidigare för länge sedan i ca 10 minuter men det gick bra att hoppa endå.! jag tänkte nog först att hur skall det gå när hon är så stor för mig, jag fick ju benen just nedanför sadel :) Men nog gick det!! Hon blev glad av att få hoppa och lydde mig bra tyckte jag!.. för att vara första gången. Nästa gång kanske vi vågar höja lite mer!








Sen har det blivit lite ny möblerat i sadelrummet åxå. Nu i månads skiftet när det kommer nya hästar hit så behövs det mera plats för deras saker så så här ser det ut nu i sadelrummet.


Plats för 3 till sadlar.

nya skåp för utrustningen. målningarna på skåpdörren är Splinter, Nova och Pampas som Sandra Kalenius har målar/ritat åt mig!

1 kommentar: