Sidor

söndag 20 oktober 2013

Lördag och Söndag

Igår på Lördagen när Monica dök upp hade vi planer att prova lasta Ellu. Jag har fått höra att hon är svår lastad och inte går in i trailern. Så länge Ellu varit här är hon aldrig lastad, det är visst 5 år nu det! Vi vill åka iväg med Ellu nånstans bara för att rida så att hon och Elli skall komma bort från varann lite mer. Men först ville vi se hur hon beter sig.
Vi vet ju hur Ellu kan vara när hon sätter den sidan till.
Monica tränsade henne och så gick vi mot trailern, och hon gick raka vägen in utan att fundera..Jaha sa vi båda och tittade på varann :) Vi hade väntat åt oss iallafall lite drama!
Nå bra så här, vi åkte en liten runda med henne bara för att kolla och hon skrek inte en gång och rörde sig inte alls medan vi körde.
Ide´n är nämligen att lasta både Pampas och Ellu tillika och fara nånstan för att rida. Pampas åker ju jätte bra men jag ville veta hur Ellu är för att veta om jag kan sätta henne med Pampas i trailern!
Nästa veckoslut bär det av nånstan..

Nå det var inte slut där, efter Ellu var det Stella och Ellis tur att bli lastade. Elli fick vi in först, lite satt hon nog emot men kom sen snällt och var inte alls rädd när hon stod inne i trailern. Hon fick en massa bröd och hon hade inte brått ut alls :) Förvånade mig inte alls egentligen, hon har visat sig vara så modig i alla tillfällen.

Sen Stella, hon satt emot lite mer, hon stegrade t.o.m så att hon föll och skrapade upp baken och svansroten. Men efter liten stund kom hon åxå in och stod snällt inne i trailern, hon var dock så nervös att hon kunde inte äta brödet. Men ingen stress, så jag lät henne snusa omkring sig en stund och så gick vi ut tillbaka.
Hennes bak fick en ful smäll så nu kommer jag tvätta henne 3 gånger om dagen för att såret inte skall bli inflammerat.
Idag var Stella första gången i vatten boxen och hon sa ingenting om det att jag spolade rumpan och bakbenen. Kom på att vi måst ta Elli till vatten boxen åxå bara för övningens skull. Ju yngre dom är destu lättare att lära dom såna här grejjer tycker jag. Bara man är noga att dom inte får dålig första upplevelser av det så blir det sällan problem i framtiden.

Syrran kom på eftermiddagen idag och rida med mig, vi tog Pampas och Nova i terrängen, vägarna var i jätte bra skick och en härlig solig dag.! Efter det tog vi Lalle, Stella och Elli ut och gå längs med vägarna, pappa var med och tog en häst! Vi gick alla tre i rad en bit på vägen och det hann komma 3 st bilar. Ingen av dom reagerade på bilarna! Det här påminner mig om när Pampas och Nova var små och vi var ut och gå med dom i centrum av Karis :) Där fick dom se ALLT man bara kan vara med om i trafiken, och tack vare det är dom idag nästan bombsäkra i trafiken när man rider. Nu har vi ju inget centrum att gå i här men det kommer endå en massa olika sorters fordon på den här vägen så månne vi inte skall få till räkligt övning här med!

Borde göra det till vana att gå ut och gå med dom en gång i veckan!


Lalle blir skrubbad

Jag och Nova

2 kommentarer:

  1. Vad fin Lalle är nu :) glad att han har funnit sin rätta plats!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! han börjar faktist bli t.o.m lite på rundare sidan! Måst hålla tillbaka med maten lite snart!

      Radera