Sidor

fredag 18 oktober 2013

nervsläpp!!

Har jag nånsin sagt att jag hatar datorer och internet. Nu fick jag nervsläpp på vår nya, OBS NYA dator. Jag kommer inte in på nätet. Jag fick på nerverna så skulle koppla om så jag kunde ta ibruk vår gamla dator. men det var ju så jävla mycket sladdar hit och dit så jag fick ännu mer på nerverna. Det slutade med att jag nu har möblerat om halva rummet och rätt upp alla sladdar så nu är här städat och fint och inga trassel. Plus att som ni märker kom jag in på nätet med gamla datorn :)
Datorn går nog på högvarv hela tiden nu när den är på men månne den nu inte skall hålla ikväll.

Stålle bevisade idag igen vilken klok katt han är. När jag hade hoppat Pampas kom jag in en sväng för att väcka Stålle, som jag visste att låg och sov. Jag värmde lite mat tillika och när jag äter hör jag ett kraffsande på dörren uppifrån. Jag visste att det var på vår sovrumsdörr Stålle krafsade för det är den enda dörr som är fast på dagen. Mymlan och Dolly sover i vår säng på dagarna och de får dom inte göra. Så alltid när jag kommer ihåg så stänger jag dörren när jag går ut. Nå jag gick upp för att se varför han krafsade på dörren, det gör han bara om han vill ut el in på ytterdörren annors. Så jag visste att han ville något. Jag öppnade dörren och ut kommer Mymlan. Jag har visst låst in henne där i misstag och hon har inte sluppit ut :) Så Stålle hjälpte henne, han kallade på mig så att jag skulle komma upp och öppna dörren :) Jag VET att det inte var Mymlan som kraffsade för hon gör inte så! Å sen när jag släppte ut Mymlan gick Stålle därifrån :) Glad och nöjd att Mymmel kom ut!

Till dagens hoppning då kanske. :)

Det var lätt sagt ett väldigt dåligt väder att hoppa idag, det blåste nästan storm här kan man säga. Å ja alla vet ju hur många hästar reagerar på det. Men jag var envis, jag hade bestämt mig för att hoppa och då gjorde jag det.
Det blev inga höjder idag utan teknink igen, och jag lyckades bygga det riktit svårt för mig.
Jag lade ett hinder i varje hörn, eller efter/före varje hörn, beror på vilket håll du kommer ifrån. Det här kan du hoppa åt båda hållen, det blir en linje till alla hinder men böjda linjer. För att göra det ännu lite svårare satt jag in en kavalett på långsidan, mitt mellan hindren som står vid hörnen.




Hoppas ni förstår el ser hur jag menar med hjälp av bilderna..Det ser lätt ut men skenet bedrar. Det svåra med det här är nu att jag har en liten plan, så kortsidorna blir faktist korta. Och du hoppar på böjt spår hela tiden, du landar snett och skall hoppa snett över följande hinder åxå. På den långsidan som inte har hinder i mitten var det lätt, då hann jag tänka mellan dom 2 hindrena, men sen andra långsidan som kavaletten är med blev det mycket att hålla reda på. Alla hinder kom så snabbt på. Pampas hade svårt i höger varv att landa i rätt galopp efter hindret, Han klarade nog att ta hindren i fel galopp men nu ville jag göra det här rätt och svårt så jag började om varje gång han landa fel. Jag fick faktist kämpa med honom länge för att vi skulle få ett helt varv med alla hinder i rätt galopp. Vänster varvet var inga problem alls, men på nåt vis låste han sig helt i höger. Om ni missade ide´n med det här så skall man alltså hoppa alla hinder efter varann på en stor volt kan man säga.
Nova gjorde det här lika bra åt båda hållen, han var lite sprallig men vi kom igenom det så jag höll inte på så länge med honom.

Jag hade tänkt ta Lalle idag men eftersom det blåste så skippade jag det för säkerhetsskull. Får se jag måst väl lämna Lalle imoron åxå, skall på jobb på dagen och sen måst jag hinna rida P&N före Monica kommer. Vi skall nämligen träna lite grejjer med en del hästar imorgon :) Skall bli intressant!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar