Sidor

söndag 6 oktober 2013

Lalle,Ellu och Små flickorna

Ellu fick en tvätt idag, sen red Monica henne barbacka på åkern. Jag tog med småflickorna så dom fick springa lösa lite under tiden.
Elli brydde sig inte om Ellu alls utan sprang iväg till åkern bredvid och började äta gräs :) Stella hölls med Ellu och deltog i ridningen :)
Jag gjorde ingenting, bara fotade och filmade lite.

Splinters Kazelgia


Splinters Kazstella












Sen var det Lalles tur, Han fick sadel på och så gick vi ner till ridplanen. Till en början var han lite stressad, han sprang i traven och var lite spänd. Jag samla in honom på en mindre volt och skrittade med honom tills han lugnade sig, det tog inte länge, så jag bad han trava i en lite mindre volt. Sen då han hölls lugn släppte jag ut honom på större cirkel. Han stannar rätt så bra när jag säger prrr och han reagerar genast då jag säger trav och smackar! Vi kommer inte galoppera förrän skritt och trav fungerar med balans och förrän han lyder bra på kommandona! Tror jag dessutom kommer spänna in honom lite före jag lär han galoppera. Sidotyglar då såklart så han får jämnt stöd.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar