Sidor

måndag 14 oktober 2013

smart katt

Nu talar jag om Stålle, alla katter är inte lika smarta. I fotändan av vår säng har vi en soffa, som är Stålles säng, han sover alltid där!! Och han är mycket viktig med att ingen annan sover där el sitter där. Jag får låna den ibland en stund om jag ser på tv på kvällen men sitter jag för länge där visar han det med att han själv hoppar ner och går nån anna- stans och sova. Sen då jag stiger upp och går bort kommer han tillbaka :)

Men det var inte det jag menade med smart, jag kom ut på villospår lite.
Stålle sover alltid hela natten utan att störa oss men genast då nån av våra klockor ringer kommer han och väcker och säger gomoron. Det intressanta med det här är att han vet om det är min el Petris klocka som ringer, han väcker aldrig mig om det är Petris klocka som ringer el tvärtom. Han kommer alltid gående från fotändan av sängen rakt över den av oss som klockan ha ringt åt :) å det här varierar mycket eftersom Petri har mycket varierande arbetstider. . Så det är verkligen inget regelbundet system som han skulle kunna lära sig, så som hästar lär sig när det är mat tider! Så jag har kommit fram till att jag har en smart katt :)

stålle
Jag skall snart svara på frågorna som jag lovade, skall gå ut och jobba med Lalle först lite!

2 kommentarer: