Sidor

onsdag 9 oktober 2013

DRESSYR!

Det var jätte roligt att rida idag och att se på när Maria red, pojkarna var så fina båda två! Jag smyckade ut Nova lite för stämningens skull :) och han borde ju nog komma ut på dressyr banorna! Nu skall ni få se bilder!!! och ni skulle ha fått film på mig och Nova åxå om jag min IDIOT inte skulle i misstag raderat filmen. Jag hade en 1,38 minuters lång film åt er men tyvärr den är nu borta...

drömhästen




bästa travbilden tycker jag :)


rund, mjuk och avsalappnad




Här under kommer ett galoppombyte steg för steg i 3 bilder..

vänstergalopp

håller på att byta

landar i höger

Och till sist en ståtlig halt :)


Vad tycker ni, skulle vi passa på dressyr banan ??? Om jag skulle ha vita ridbyxor och svart kavaj? :)

Och så bilder på Pampas och Maria


förlängd trav

ut i hörnet

samlad trav

samlad halt med baken under sig






å så till sist igen en ståtlig halt.






8 kommentarer:

  1. man ska ju prova på allt sägs det ju! :)

    SvaraRadera
  2. Duktiga och fina!!!:D
    SJÄLVKLART ska ni starta lite dressyr!:D

    Jag startade Harmis redan när hon hade trotts och totalvägrade gå fram;)
    Bara o ge sig ut och ha kul!:D

    Kommer gå bättre och bättre för varje gång!:)

    Liv & Harmonie

    www.sportarab.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall faktist fara och kolla på en dressyrtävling nu i helgen :) för att få lite känning för det :) Sen skall jag börja träna så jag kan våga mig på en lätt klass!

      Radera
  3. nog har du ju så otroligt fina hästar!!!! :)
    /Hanna

    SvaraRadera
  4. Heidi du måste säga åt mej "blicken framåt"!! På varje bild ser jag neråt, jag märker inte det själv då jag rider. Sen är jag nog hoppryttare ut i fingerspetsarna, jag kan ju för f*n inte ha så där korta stigläder i en dressyrsadel :)))))
    Ser ju inte klokt ut. Nå skit i det, hästen gick som han skulle!
    Nova är sååååå vacker som dressyrhäst!!!
    /Maria L-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jag skall säga åt dig nästa gång du rider det hela tiden så du blir trött att höra det! kanske lite längre läder jo ;)

      Radera