Sidor

tisdag 15 oktober 2013

kandar

Finns det nån som läser här och bor i närheten som har ett kandar att låna åt mig? bara för en kort tid. Skulle bara villa testa hur det funkar på Pampas och Nova :) det måst vara modell mindre, alltså inget för hästar med jätte stor mun !!


Skulle inte villa köpa ett bara för att prova, kan ju va det inte passar mig alls?

Sen behöver jag såklart själva tränset åxå för jag har inget träns med dubbla hållare för bettet...säljer nån sitt kan jag tänka mig köpa det sen då jag provat först.

2 kommentarer:

  1. O kom nu ihåg sen när du börjar använda kandaret att du INTE ska rida med stångtygeln spänd !!!!! De e bara en förstärkning o det finns int någo fulare än att se på ryttare som rider med stången :( tyvärr så tror just dom att dom e såååå skickliga att rida när dom drar in hästen o dens mungipor upp till öronen men hästen försökerbara slippa undan smärtan :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag kommer inte rida med kandaret om inte hästana el jag är bekväma med det. för mig funkar vanliga bett så blir det svårare med kandar skippar jag det.

      Radera