Sidor

måndag 7 oktober 2013

lunch paus

Vet ni vad som är härligt så här på dagarna då jag är ensam hemma, när jag vill ha kaffe/lunch paus vad det nu är den här tiden så går jag in, tar en energi dricka och en munk och sätter mig vid datorn el läser tidningarna. Det är så avkopplande på nå vis. Det är fördelen med att jobba hemma! För det mesta blir jag jätte slö efteråt så måste försöka hinna göra allt viktigt före min "paus". Som idag har jag plockat ner en del av stora betes hagen, vilket jag hatar att göra.. För att nu efter pausen gå ut och rida. Försöker få hagorna städade åxå före pausen men idag har jag inte hunnit så har det kvar ännu. Det tar alltid sån tid att plocka ner hagorna.

Lalle och Pampas går idag på gräs, Lalle går "lös" ( inte ordagrant) på gården och rensar bort gräset mellan hagorna medan Pampas är i en liten gräs hage. Lalle har ändrat sig helt och hållet nu på den senaste veckan. Han är helt tam! Han kommer alltid och tittar om man går ner och gör nåt utanför hagorna. Han är inte rädd för allt mera som han var tidigare. Gick jag in med skottkärran i hagen tidigare så flög han iväg och nu kommer han och undersöker den! Traktorn var han livrädd för och nu bryr han sig inte om den alls. Jag kan riva och dra i täcken utan att han reagerar, i princip behöver jag inte tänka att ajja måst vara försiktig nu så inte Lalle blir rädd för det el det..Jag kan behandla han som vilken av dom andra hästarna här på gården som helst. :)

Jag har igen fått önskemål att inte kastrera Nova ännu, det finns några fler igen som vill hämta sitt sto hit på våren.!!?? Varför skall alla nu mitt i allt komma, klart det när man bestämt sig för att kastrera han!
Visst skulle det ju vara roligt att han skulle få flera avkommor men är det värt det?
Å sen går det väl så som alla tidigare år att mänskor är nu så ivriga och sen då våren kommer så har alla ändrat åsikt...å så står jag där med en hingst i onödan!? AAAHHHH varför ska det vara så svårt, jag som var så säker tidigare!?????


3 kommentarer:

  1. Så är det alltid, folk vaknar till då det nästan är "för sent" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. skall ringa ett samtal imorgon å få svar på lite frågor! för dom som är sent ute!

      Radera
  2. kastrera han bara om du anser att både du å han mår bäst så. eller gör ett kontakt med dom intresserade, så då kan dom inte åtminstone "hoppa av" sen när de gäller! :)

    SvaraRadera