Sidor

söndag 27 oktober 2013

Pampas = BÄST

Jag och Pampas vann idag!!! :) Ingen av oss har tävlat dressyr tidigare och så går vi och vinner :) Vi fick 64,80%, inte långt från 65%!!!!!!!!!!
Och skulle jag ha ridit rätt hela programmet skulle det varit ännu bättre, jag har övat fel med stora galopp volterna. Jag har ridit så att man inte får röra vid spåret, när man skall nudda spåret. Så tänk om jag gjort det här rätt!! Vilka poäng! Sen hade jag bästa poängen av alla som red i lätt B och lätt A. I lätt c hade 2 bättre än mig men det var en lätt c "merkkiohjelma" klass som bedöms annorlunda vad jag förstått, så det räknas inte ;) hehe...
Att jag sen fick super beröm för min sits både av domaren och av "Jepa" ( Kyra Kyrklunds första tränare) gjorde ju saken bara bättre. Jepa sa att jag sitter så bra att hon skulle aldrig tro jag var hoppryttare :)
Domaren skrev på vårt poäng papper att vi skall flytta oss upp till svårare klasser genast!!
På riktit hej, är det här sant!?????

Jepa gillade Pampas massor, hon sa att han har så fina och lätta rörelser. Hon gillade även Nova, fast han idag var lite stel. Men hon såg väl att han kan åxå.

Nova var jätte bra idag, bara lite spänd, å så var han kanske lite trög, han jobbade inte lika fint som han brukar. Men vi fick endå helt bra poäng, 58,40%
Här kommer det fram igen att han är mera hingstig en Pampas och kan inte koncentrera sig lika bra.

Bättre än såhär kunde jag ju inte inleda dressyren. Om jag vill fortsätta tävla dressyr sa Jepa att jag skall komma till henne varje vecka på timme. Hon skulle hjälpa mig. Får se nu vart det här bär.

Jag vet bara att Pampas är bäst!!!


Både Pampas och Nova var fint flätade både i manen och svansen, det är Maria som tagit sig tid och gjort dom fina! Tusen tack Linda och Maria för all hjälp idag. Det här skulle aldrig gått vägen med 2 hästar i samma klass om ni inte varit med. Mera bilder senare...

14 kommentarer:

  1. grattis grattis, dom var nog båda jätte fina och speciellt Pampas betedde ju sig helt exemplariskt! Både på och utanför banan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. javisst var han det! han är nog bäst som jag skrev :)

      Radera
  2. Roligt att det gick bra, grattis! Video? har tänkt be Jepa komma och hålla träningsdag för V-NR, skall bara försöka hitta ett bra datum :) / Jessi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) skall du sköta dressyr sidan nu åxå :) ?

      Radera
    2. ajjo å jag har video men vet inte hur bra man ser nåt där. den kommer kanske upp:)

      Radera
  3. Hingstarna var super igår! Och du red Heidi så vackert och så stilfullt! Jag är helt av den åsikten att i alla fall med Pampas och hans otroliga rörelser sku du kunna komma mycket mycket långt inom dressyren. Du kan ju hoppa Nova och dressyra Pampas :))) jag är såååå glad för igår! Duktiga ni!
    //Maria L-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack. du har ju hela tiden sagt att det går nog bra. men man vill inte riktit tro det när jag inget vet om dressyr./ heidi

      Radera
  4. Jessi, har du någon aning vad dressyrdagen med Jepa kostar per person? Menar är det billigare än vad hon tar av oss som rider privat för henne?
    /Maria L-A

    SvaraRadera
  5. Jepa tar 30e/pers om hon kommer privat o håller lektion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo det vet vi men vet du vad hon tar om det är flere per lektion? / Heidi

      Radera
  6. Tycker nog hon tagit 30e fast vi varit 3st som mest på lektion :) / Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. du bloggar åxå ser jag :) ok men bra så, hoppas det är lika ännu!!! / Heidi

      Radera
    2. Joo har nog bloggat för nåt år sen men tappade inspirationen och slutade men i våras började jag igen :)

      Radera
  7. Jepa tar nog 30euro oberoende om man är 30 eller 3. Återkommer ännu. Nej, skall inte sköta dressyrdelen men Jepa ha ju ridit fälttävlan själv så hon kan komplettera hoppningen jätte bra! / Jessi

    SvaraRadera