Sidor

måndag 14 oktober 2013

Ny vecka... nya planer

Under helgen har jag varit på en dressyrtävling för första gången i mitt liv!! *skäms* och så har jag fått så många piikar att jag måst ställa upp med Nova i en dressyr tävling så nu skall jag göra det :) !! Jag skall ta mod till mig och gå och skämma ut mig på dressyrbanan. Nu håller jag nog på att bli gammal! :)

Jag skall öva öva öva så att jag kan programmet i sömnen. Dessutom funderade jag på att ta Pampas på en dressyrtävling åxå.??? Tävlingen är om 2 veckor. Hinner jag öva med 2 hästar och vara klar för detta!? återstår att se :)

Så har jag fått en

av cessi som jag skall ta och svara på senare idag :) 

Maskproven har kommit och där var det egentligen bara Pippi som hade mask som man behöver göra nåt åt, dom flesta var masklösa medan 2 hade något pyttelite. Å så lärde jag mig något nytt igen...maskarna dör INTE under vintern, el en del gör det men inte alla. Utan dom dör sen då det är riktit varmt på sommaren, så man borde låta betet stå orört i början av sommaren och sen först sätta dit hästarna i slutet av Juli. Skall se hur jag löser detta nu till nästa sommar! 

Nu blir det terräng runda i det fina vädret så återkommer senare när jag har mera tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar