Sidor

fredag 4 oktober 2013

fortsättningen

Jag vill börja med att säga att jag är jätte glad över ALLAS kommentarer. Jag har ju sagt att vem som helst får kommentera och säga sin åsikt och det håller jag fast vid. Det är det här jag vill, att få tips, positiv och negativ respons på vad jag gör. El att höra hur ni gör och vad som funkar åt er. Sen är jag inte alltid och håller med el tycker tipsen är bra men det betyder inte förde att jag inte uppskattar att ni hör av er! Dom flesta vill ju endå väl. Och vill man inte väl kan man ju få säga sitt förde :)
Att Nova skulle vara så hett samtalsämne kunde jag aldrig gissa men där ser man hur mycket man inte vet när man inget hör av er. Vi kan ju passa på nu då,  fråga mig om det är nåt annat som jag skall ta upp här som intresserar mer än annat?!




Idag har varit en bra dag, fast jag funderar på Nova för det mesta har dagen slutat fint. Jag har så härligt folk omkring mig, Monica hämtade en blomma åt mig idag :) jag fråga varför och hon svarade, annors bara för hon ville :) Hon kunde inte hämta den mer passligt! Monica har varit med mig och hästarna sen dom var små och sätt allt så kanske hon visste att jag behöver lite uppmuntran :)

Å anonym jag tog inte illa vid mig, jag förstod genast att du menade väl.

Maria tog så fin bild på Kazstella idag på dagen så skall sätta upp den här så ni får se. Hon blir bara finare ju äldre hon blir. Kanske jag borde ta Monicas tips och frysa ner lite av Novas sperma för säkerhets skull :)


Lalle fick idag sadeln på sig och vi var ut och gå en liten bit längs med vägen. Det är nu ca 3 månader sedan han hade sadel på sig sist men det märktes inte. Han brydde sig faktist inte alls.! På Söndagen skall jag longera honom med sadeln på och kolla hur han reagerar för det. Senast jag gjorde det sprang han "ifrån" sadeln och bockade. Det är helt ok att han gör så, han märker att den sitter där vad han än gör, och att han måste godkänna den! Han får väldigt gärna bocka av sig nu och inte sen då jag sitter där :)
Märkte ikväll att Lalle gott upp i vikt, massor.!! Det syns inte ett enda revben och han har blivit kraftigare på halsen och mellan frambenen!
Tog några bilder men det var så mörkt då redan så tyvärr syns det inte så bra. skall ta nya på Söndagen i dagsljuset.




4 kommentarer:

  1. lalle ha ändra massor i utseende om man jämför hur han såg ut före du köpte han, han börjar ju si ut som en häst nu! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att det syns! :) han blev rundare genast då jag tog in honom och han började äta hö! / Heidi

      Radera
  2. Sätt lite i frysen ifall Nunnu sku behöva i någo skede :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måst fundera jo om man sku göra det, men det är lite knepigt med det åxå har jag hört! / Heidi

      Radera