Sidor

söndag 6 oktober 2013

lite gladare idag

Idag kom jag hem från tävlingarna betydligt gladare. Nova skötte sig jätte bra igen??!! Tror mer och mer att det är platsen Billnäs som herremannen inte gillar. Han måste ha något dåligt minne därifrån och låser sig sen då har ser hinder där.
Fast det har ju ingen betydelse, nog skall han kunna bete sig bättre än vad han gjorde där senast endå.

Men idag är jag nöjd med honom. Banan blev inte så fin, vi hoppa alltså 90 cm. Det blev några hopp som kom lite för långt ifrån så han fick ta i och hoppa onödigt stort och jag flög efter :) Vi fick en rivning och så blev det en massa fel poäng p.g.a överskriden maximitid. Men det skiter jag fullständigt i. Jag red lugnt så att jag kände var jag hade honom. Han skötte sitt helt bra, jag däremot kunde gjort allt lite bättre!

Linda och Maria var med som hjälp och jag fick både bilder och film av banan. :)

Visst är han ju fin?


Kazanova ox








När vi kom hem hade Drama och Deli åkt iväg. Nu har jag 3 veckor 2 mindre hästar här så skall njuta av den tiden :)

Idag tror jag Pampas får vara ledig, snart skall jag gå ut och jobba med Lalle. Petri håller på med ställningar till bommarna som skall ner till hinderförrådet, så skall det sökas hö och lite annat smått och gott så nog far den här dagen iväg med fart som alla andra dagar åxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar