Sidor

tisdag 29 oktober 2013

Bra dag blev dålig dag

Jag kom med en sju dundrans fart och matade hästarna för att jag sen skulle hinna ta itu med allt jag planerat.
Allt bara löste sig när jag kom hem, Petri hade varit goooer och städat hagorna åt mig, pappa har varit här på dagen och fixat belysningen till ridplanen! Så jag hade bara att städa ute boxarna och sen kunde jag börja med hästarna. Som inte heller egentligen nu hade någon brådska eftersom jag inte stred mot ljuset!

Ellu gick bra, longerade bara en stund och så sku jag gå och söka Lalle. Där slutade min bra dag...Det där fanet gav inte fast sig, när jag kom emot honom såg han på mig som ett spöke och sprang iväg.
3 dagar ledig och han blir sån här...nice!

Jag provade locka honom men nej, han bara gick undan...ooooooh jag hatar hästar som inte ger fast sig.
Nå jag beslöt att vill han springa så skall han få springa. Jag jagade honom i hagen tills han gav fast sig, halv timme orkade han i trav/galopp förrän han stannade och stod still så jag fick ta honom.
Å sen stod han där som inget skulle ha hänt. WTF???

Det finns ju ett tränings sätt som går till just såhär, man jagar hästen tills den följer dig som en hund. Det lär funka åt många men det måste vara ett mindre utrymme, inte så här stort som hagen nu är. Får se om jag måste börja med detta. Jag hoppas han lärde sig men anar att jag får göra lika imorgon :(

Jag tog upp honom och tvättade av honom, han blev ju svettig plus att benen var måttligt fräsha av all lera. Jag hade honom att springa på ler sidan för att inte störa dom andra i hagen.
Så nu är vi tibaka i ruta ett igen känns det som :) jätte kul!!!


4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att någon annan haft en lika pissig dag som jag, att man sen ändå kan bli irriterad när saker som borde vara så självklara inte fungerar alls, över huvud taget. Jävla skit alltså! Hoppas Lalle ger fast sig imorgon, annars får du upprepa tills han gör bara.. :)
    /Cessi

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo så onödiga saker kan förstöra så totalt ens dag. :(

      Radera
  2. så myki som du ha jobba med lalle så e du nog int tillbaka i "ruta 1" fast de känns så. ha själv vari med om dedä beteende med hästar i dendä åldern(bla mina egna) de försvinner nog, värsta trotsåldern dedä oxå ju, enligt mina egna erfarenheter! ;) / I.S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet :) kändes så igår när man va trött å besviken. Jag Måst komma ihåg att de här e lalle som är 3.5 år men är till sättet som 2 /heidi

      Radera