Sidor

onsdag 2 oktober 2013

löshoppningen dag 3

Idag var det bara Lalle som blev löshoppad och äntligen gick det bra..Jag tänkte redan att vad är det här för häst jag köpt?! Longerande före hoppningen gick åxå mycket bättre än igår, han var lugnare och lyssnade bättre. Nu betedde han sig som en unghäst brukar göra den första gången man löshoppar. El så kan jag kanske inte säga utan han betedde sig som jag är van att se unghästar bete sig :) Bara att för honom var det 4.de gången....
Nå nu lämnar vi löshoppandet för en tid och börjar koncentrera oss på longering, sadel och lydnad!
Men först skall han få en dag ledigt och smälta hoppningen.




Vilken fin dag det varit idag förresten, när hösten är så här så har jag inget emot den. Varmt och soligt men fräsch luft! Fick en fin höstbild på Stålle på dagen när han tog siesta i buskarna utanför stallet.


Har precis kommit in från kvällstallet och jag kan bara konstatera att jag har så duktiga små flickor. Dom går nu redan snällt in i egen box fast Ellu går in i en annan. Stella är faktist ett strå vassare än Elli här. Hon gick in i boxen före mig, jag behövde inte ens leda in henne. Elli dock får man visa vägen åt. Det här kan ju bero på att Stella inte är lika fäst vid Ellu som Elli är. Stella är redan stor flicka och klarar sig själv :)
Nu står ju flickorna och Ellu i uteboxarna brevid varann och är på dagarna i samma hage. Till helgen kommer jag ta in Ellu i stallet och lämna småttona kvar ute. Bara för att dom skall lära sig vara skillt lite. På dagarna får dom ännu gå ihop.
Det är lite svårare att skilja åt sto och föl när ingendera flyttar bort från stallet. Det går oftast smidigast att avskilja dom så som vi gjorde med Stella och Spinki. Pang på, genast bort och ingen ser el hör den andra mer! Rått, hemskt, men det går fort om!

till sist ett par bilder från ridturen idag med Pampas, Ellu och Jojo




p.s här har ni en ny blogg att följa http://barbiq.bloggo.nu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar