Sidor

torsdag 24 oktober 2013

Sorry

Jag har inte hunnit blogga helt enkelt, sorry har inte varit meningen. Det märks direkt på statistiken att här varit dött :)

Men här har inte hänt något extra faktist, jag har varit på jobb varje dag denna vecka och skall ännu imorgon så har inte gjort nåt annat än ridit och mockat skit dagarna i enda! Å det börjar kännas i kroppen nu kan jag säga.

Stellas bakdel börjar se normal ut igen och att sköta henne är en fröjd, hon är verkligen duktig. Lalle har blivit longerad en par gånger och det går så bra nu att skall nog snart sätta mig upp! skall börja hänga på honom nu till nästa.
Fortsätter det vara så här HÄRLIGT varmt ännu i nästa vecka skall vi löshoppa små flickorna och Lalle en gång före vintern ännu!

Med Pampas och Nova har jag ridit dressyr programmet 2 dagar i rad och i dag var jag i terrängen med dom båda, med Nova fick jag sällskap av Petri på cykel. Nova tyckte det var skitkul!!! och vi fick hålla en ordentlig fart på hela tiden för att hinna me med vår cykelkompis. Pampas var åxå jätte glad att komma ut och i slutet av rundan släppte vi full galopp en lång rak sträcka. Oj vad han behövde det!! Vägarna är ju så super nu då dom är lite mjukare!

Imogon skall jag nöta dressyrprogrammet en sista gång före tävlingarna och sen är det bara att hoppas det går vägen på Söndagen.

Pippi har fått en spark på benet så hon är nu på halv ledigt och skrittas endast, Cassu har varit här och skött om henne flitigt, hoppas svullnaden snart går ner så hon kan börja rida normalt igen.

Framför oss el hästarna är klippning! Alla utom Stella, Elli och Lalle skall klippas. Lalle skulle jag gärna klippa men det är onödigt då man endå inte kan jobba honom hela vintern. Kanske till våren sen före pälsen börjar falla. Bara för övningens skull det med!! :)
Novas päls ryker genast efter tävlingarna, måst vänta till efter helgen för svarta hästar blir så fula när dom är ny klippta :(
Sen är det Jojos tur, och småningom, Ellu och Pippi. Får se nu först hur länge pippi bara skrittas, ingen ide att klippa om hon inte svettas.
Pampas blir säkert sist ut eftersom han inte har så mycket päls ännu!

en minuts paus före det vände hemmåt

4 kommentarer:

  1. Hihi, Nova ser ut som en lurvig liten ponny på bilden :)
    (Nu kommenterar jag från telefon, funkar!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör du!? va bra då! jo han måst klippas nu snart!! / Heidi

      Radera
  2. Jag kan inte ännu heller kommentera via min iPhone :(
    Jä*la teknologi ;)
    /Maria L-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria pröva kommentera genom namn/webbadress där i "svara som" rutan. Då kanske det funkar? Det använder jag när jag kommenterar iaf.

      Radera