Sidor

fredag 29 november 2013

tanklöst

Jag fick höra i stallet i dag att jag inte kan skriva ut att jag har myst ner mig i våra nya soffor utan att sätta bild på dom :) Så tanklöst av mig ;)  så här kommer nu foto på sofforna!


Efteråt slog det mig att du, du vet vem du är :) skulle ju ha kunnat komma in och se på dom lika bra :)

Nå så till hästarna.
Nova har jag fått sätta på sulffa kur, det är tredje dagen idag rättare sagt. Han svällde upp på bakbenen, både uppe vid låren och nere vid kotorna. Ha fick stå igår för det var så illa att han inte ville röra sig. Idag var vi på en medellång skritt länk och han gick mycket bättre! Det kommer ta mycket längre än jag trott att kunna rida normalt med honom. Han kommer nog snart börja tappa både kondis och muskler men what to do?? Bara han nu blir bra...

Red Lalle idag igen, fast ridplan är lite hård så gick det nog att rida. Jag tror jag ska be Monica komma med ut i terrängen med oss snart. Om det tänker hållas kallt så kommer vi ingen vart med att bara gå på planen.
Kan inte låta bli att berömma honom nu. Han har verkligen gjort jätte framsteg och jag är riktit nöjd med honom.!

Med Pampas blev det bara en liten ridtur för att mjuka upp honom från igår efter Jepas timme. Det var en effektiv lektion och med kandaret på som endå är relativt nytt för honom så blev det mycket.
Jag tror endå att det var jag som fick jobba mera, herregud att hålla reda på 2 par tyglar plus spö i handen och sen göra allt som Jepa säger så hoho. Jag fick nästan kramp i handen.!!!

På Måndagen kommer sko smeden och alla utom 2 hästar skall fixas..Vi skall se om det skulle gå att sätta bakskor på Ellu, hon går så dåligt på sten och hårt underlag och nu när hon igen är ett år äldre så blir det bara knaggligare. Om det inte går att sko henne har Monica funderat på att köpa "tossor" åt henne. Blir det en snöfattig vinter så behöver hon något på bakfötterna så att det går att hålla igång henne!

Imorgon är jag som jag sagt i DinoDina butiken och sen har vi middag här hemma så det blir inte mycket stall och kommer inte hinna blogga heller. Eller jag kommer inte ha något att blogga om så jag önskar er nu färdigt en trevlig lilla jul!

2 kommentarer:

  1. Exakt, hur tröga får man vara :))

    Men våra hästar gick nog så bra igår på träningen. Tror aldrig Jojo samlat sej som hon gjorde igår. Ändå blåste det och var så gott som storm så jag hade förväntat mej att vara mera uppe i luften än på marken med henne.

    Och Lalle gör verkligen otroligt stora framsteg varje gång han är ut. Man skulle aldrig tro att det är samma häst som i somras!

    By the way, sofforna är skit snygga! Förstår att ni myser i nedrevåningen!
    /Maria L-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo han gör det! å tack för att du hinner hjälpa mig, annors skulle vi inte kommit så här långt! /heidi

      Radera