Sidor

fredag 22 november 2013

Segt

Funderar över Nova lite, kan kastreringen redan gett resultat? hoppas inte i det här fallet för i såna fall är det negativt! Hans svullnad har gått ner massor! och sårena är fina, ena sidan är nästan fast vuxen. Problemet är i hästen i sig själv, idag när jag var ut och rida längs med vägarna var han lat, kollade bakåt och gnäggade?? Det här har han aldrig gjort tidigare. Det är alltid full fart frammåt, går alltid lika gärna bortåt som hemmåt och varifrån kom gnägget?

Han travade nog när jag bad men han kunde lika gärna skritta!!?? Jag tänkte genast såklart att nu har han feber och därför är lat. Men jag mätte febern och inget!
Kan han ha depression? Har han nu märkt att något saknas? Det här är så olikt Nova så man blir ju fundersam..

Tvärtemot mot Nova så är Pampas så pigg! fortsättningsvis..Longerade honom idag som omväxlingskull och det var åxå jätte hejsan tyckte han! Han är så gooer, alltid lika glad och gör sitt bästa. Jag fick höra igen på senaste timmen av Jepa att han faktist gör exakt som jag säger åt honom, att han försöker sitt yttersta!
Om ni minns så var det en annan tränare som sa exakt samma sak i somras, Piia Pantsu!

Skall snart gå och ta in hästarna och tillika prova Ellis nya täcke :) skall se om det blir några bilder i det här mörknet..

3 kommentarer:

  1. de kan vara att ja e helt ute å flyga nu men sku novas beteende kuna bero på att han känner sig lite osäker att lämna flocken eftersom han int e rikit "frisk" ännu...? och så kan de ju vara hormonförändringar i kroppen som möjligtvis sku kuna göra han lite trött..? knappast e de någå allvarligt, lat tror ja int att han förblir åtminstone! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag skulle hoppas att det är som du säger men nu ikväll var han ännu sämre, han åt inte ens morötter. Å nova är ett matvrak! så lite orolig blev jag. Ringde veterinären och vi skall hålla vakt på honom.

      Radera
  2. oj nej :/ hoppas att de ordnar sig!

    SvaraRadera