Sidor

måndag 18 november 2013

Framtidsplaner

Pampas 
Jessi undrade om jag kommer debutera 110cm på tävlingsbanorna nästa säsong! Jag måst säga att det är helt på Pampas villkor, som jag sagt tidigare så har jag och Pampas nått vårt mål redan med både placeringar och vinst i 1 meters klasser. Så jag kommer inte tävla 1.10 om inte Pampas tycker det är roligt! Men visst kommer jag prova och se vad han säger om det..Dock så har jag ingen jätte iver på det just nu, men det kan ändra på våren :)
Vi kommer säkert starta nån dressyr klass nästa år åxå. Vilken klass/nivå har jag inte en blekblå aning om och jag tänker inte sätta något mål heller förrän jag har provat mig fram. Jag är ju som sagt helt nybörjare inom det här området!

Kazanova
Här är jätte svårt att sätta några mål eftersom jag inte vet hur mycket kastreringen kommer ge resultat. Men om han blir normal så skall vi tävla 90 cm & 1 m banor till att börja med så vi får självförtroende tillbaka och sen fortsätta på 1.10 nivån där det stoppade för 2 år sedan!
Hoppningen kommer vara högst på listan men kanske lite dressyr åxå om det finns tid och ork. Det borde ju finnas mera tid nu då det inte kommer ston som skall betäckas och man måste passa in tävlingarna enligt brunsterna!
Sen har jag ju inte heller licens så det blir ju begränsat med tävlingar på det viset åxå!

Lalle
Stooort fråge täcken. En häst jag bara skrittat och inte vet alls vad det bli av honom så är det svårt till säga. Men en hopptävling skall jag väl våga mig på med honom. Åtminstone skall han hoppas hemma på våren. Fälttävlan skulle vara intressant då jag nu har fått upp ögonen för dressyren lite grann :)
Det har jag bestämt mig för att om han inte blir min typ av häst så kommer jag sälja honom genast då han är lite skolad eller ge ut honom på foder. Jag har så många hästar nu att jag kommer inte spara på dom som inte passar mig, då anser jag han har rätt till en annan ryttare som vill satsa på honom. Samma gäller Nova, blir det inget med hoppningen så är det inte helt främmande att sälja/låna ut honom som dressyr häst el bara hobby häst.
Att föra en valack på en "riktitg" utställningen tycker jag är helt onödigt. Men på en match show skulle jag kunna tänka mig föra Lalle till. Så det kan hända på våren att det blir nåt sånt bara för att komma ut och se sig omkring!

2 kommentarer:

  1. Sen finns det även framtids planer för Heidi med Jojo till nästa höst! Men dom tar vi efter fölningen sen. Jojo älskar att Heidi hoppar henne och Heidi rider Jojo jätte fint!! Höjden är ju inget problem för Jojo och inte för Heidi heller :)) Jag kommer att lysa av stolthet utanför banan :)))
    //Maria L-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du skall inte säga så ännu, tänk om det skiter sig :) vi har bara hoppat hemma ännu! Det blir jätte kul att hoppa jojo åxå, även om hon är lite stor åt mig..vi skulle behöva en trailer till så får vi alla 4 hästar till samma tävlingar :) Sen när förhoppningsvis Nova kan åka med andra! Men 2 st får vi iallafall med oss åt gången! /heidi

      Radera