Sidor

torsdag 7 november 2013

fartfylld torsdag

Hade jobb idag på dagen, där fick jag sätta på ett fräs för att hinna hem och mata hästarna i tid, visste att jag inte kan vara mycket sen idag då alla skulle komma och rida efter dags maten. Själv hann jag in och äta och fixa en sak på datorn för att sen gå ut och börja rida, först Nova, sen Pampas! Uteboxarna och hagorna var åxå ostädade så allt detta måste jag hinna med före det blev mörkt. Jag hann med allt detta men med en jävla huvudvärk som resultat. Kastade mig framför tv en timme för att sen gå ut tillbaka till kvälls stallet, hade planerat ta Lalle men mitt huvud sa bara nej så han får vänta tills imorgon. Tänkte jag skulle löshoppa han imorgon! Å små flickorna!!

Sen efter det skall jag bygga upp Tyras senaste övningar. Jag har ogjort 2 senaste men tror jag bara bygger upp den senaste!

I planerna finns att åka in till Lojo och kolla in K-Maatalous och deras rea dagar men får se hur jag hinner med allt. Har jag huvudvärk imorgon får jag skita i Lojo och sova lite efter morgon stallet.

Obi och Carisma skall imorgon börja äta Eggersmann mat. Vi skall testa om det gör samma fina resultat på Obi som det gjorde åt Jojo. Obi är väldigt klen och behöver lite massa, samt att han är väldigt framåt i ridningen så vi kommer ta bort havren helt och hållet av honom. Carisma som är gammal kommer äta senior myslin som är gjort enbart för gamla hästars behov!
På sidan om det här får dom som alla andra hästar kli/mash 3 kvällar i veckan.
Att jag råkar ha ett riktit fint hö i år gör ju saken inte sämre :) öppnade första årets bal förra veckan och hästarna älskar det!

Jag har inga bilder på Obi och Carisma ännu, har glömt bort det lite när händer så mycket hela tiden. Men 2 riktit trevliga hästar är det iallafall kan jag säga.

2 kommentarer:

  1. Vilket/vilka av Eggersmanns foder är muskelbyggande? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många olika man kan mata, det beror på hurdan hästen i fråga är. High energy och energy pellet är bra om din häst tränas mycket och behöver energi, som namnet säger är det enrgi i maten. Den andra som inte har fullt lika mycket energi i sig är struktur Equichamp! Men vad du än matar, ge EN bra sort, inte flere olika och se till att det är rätt mängd,!

      Radera