Sidor

tisdag 19 november 2013

komiskt

Här klagar jag på att det blåser så att jag inte kan rida Lalle och så läser jag i tidningen i olika skeden att det stormar här och där så att tak och hus går sönder, och nu senast orkan i usa. Vad har jag för rätt att gnälla egentligen?

Idag trotsade jag vädret iallafall och tog mig upp på Lalles rygg med hjälp av Maria och morötter! Det är hela tiden något som hindrar mina planer, endera har jag ingen som hjälper och har jag hjälp så är vädret inte på min sida.
Vi skrittade hela 3 varv runt ridplanen. Han spände sig lite lite 2 gånger men då fick han en morot så han glömde bort det. Han går raskt frammåt och är ivrig och bryr sig inte det minsta om mig.
Maria sa idag att hon tycker han har ändrat massor! han är rund och muskulös, inte så muskulös som han ännu kommer bli men visst har han ändrat!
Han är faktist på gränsen till att vara tjock, men i det här skede stör det inte, hellre lite rundare än mager som han har varit så länge!
Nästa gång måste jag få en bild på mig och Lalle när vi rider! Nästa gång blir på Torsdagen tror jag, imorgon skall han ut med Monica och Ellu igen :)

Pampas går bara bättre och bättre på kandaret. Nu har han accepterat bettet och går så fint, allt känns mycket lättare. Imorgon är det igen Jepas timme, jag skulle egentligen inte hinna fara men undrar om jag endå borde laga stress åt mig och packa iväg mig!?

På Onsdagen ä det en vecka sen Nova blev kastrerad! En vecka till får jag iallafall vänta före jag kan rida honom ordentligt, jag väntar även på att få klippa honom, han börjar vara lurvig...
En positiv sak är att hans man har börjat växa ut ganska bra där som den varit avskavad, jag har hållit honom med täcken utan hals nu jätte länge, även fast det regnat som  idag har han fått stå utan halsdel!

Oj vet ni på tal om täcken, jag har hittat ett ljus rött regn täcke åt Elli! Det är storlek 105 cm,så det kommer vara lite stort nu, men tänkte som så att det passar säkert på sommaren ännu åt henne. Det är idag postat från Sverige så jag borde ha det i slutet av veckan :) Visar det såklart sen när prinsessan har det på sig!
Hon har nu ett blått täcke och det är ju ingen prinsess färg....Ser ni när man inte har barn så kan man skämma bort sina djur istället :))))))))))

Minns ni när hon var så här liten att hon använde hund modell på täcket.?


När jag nu är inne på fölen så kan jag berätta att jag och Petri har bestämt oss för att inte sälja Stella! Inte ännu iallafall och inte utomlands. Om hon säljs så blir det till nån här i Finland, södra Finland el kanske mellersta, inte Lappland.
Det finns några alternativ för henne längre fram så kommer inte göra några förhastade slutsatser. Men det är klart, vill nån här i knutarna köpa henne under vintern så funderar jag nog på det som ett alternativ!

SÅÅÅ vacker!!!

1 kommentar: