Sidor

tisdag 26 november 2013

5 dagar

Nu måst jag erkänna att jag är trött i kroppen, inte sjuk i kroppen men trött. Jag har städat 40 boxar per dag 5 dagar i sträck, plus hagorna här hemma! Nu är jag glad att jag har ledigt imorgon! Vanligtvis när jag jobbar så tar jag turer så att jag jobbar varannan dag. Så att det inte blir för tungt och så blir jag alltid efter här hemma dessutom. Jag hinner inte med allt jag skulle villa göra!

                            ********************************************************

Idag när jag red Lalle gick vi helt själva på volt, Maria höll nog i men med helt lös lina. Vi gjorde halter och travade lite t.o.m! :) I traven spände han sig nog lite men han gjorde inga dumheter förde!
Han har ändrat så totalt nu senaste veckorna, han är inte alls lika lättskrämd och han är såååå mycket lugnare på alla sätt. Men jag tar det förde mycket sakta och försiktigt med honom, vill ta det säkra före osäkra!
Det blir ibland några dagar i rad att jobba med honom och så kan ha 2 dagar ledigt men försöker hålla det till varannan dag. Jag måste lite passa in det så som jag får hjälp av andra! Viktigaste är att det inte blir för mycket nytt på en gång. Fast han är duktig måst jag komma ihåg att låta han fundera på det som hänt dagen före. Man blir lätt för ivrig och gör för mycket!

Tänkte för mig själv vilken skillnad det är när jag red in Pampas och Nova mot Lalle. Med Pampas red jag några gånger i lina och sen var det ut på Karis vägarna genast :)
Med Nova tror jag att jag aldrig gick i lina, Monica ledde oss första gångerna men sen red jag själv. Men där var lite annat för dom kände jag så bra och dom var så vana med allt så inget fick dom att bli rädda :)

                        ***********************************************************

Nova har fått gå igår och idag i hela hagen. Idag tänker jag inte rida han heller, det blir lite tjatigt att nästan bara skritta, så en dag får vi pausa för att orka sen igen. Tänkte jag passar på nu när han rör sig mera i hagen.

På Torsdagen kommer Jepa igen, jag övade igår med Pampas på det som vi red senast med Jepa och han börjar förstå ridstilen nu! I början var han lite förvirrad. Såklart när man ändrar från en dag till en annan på sättet man gör saker. Men klok som han är så klickar det ganska snabbt för honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar