Sidor

fredag 15 november 2013

Paddar

Att en får skinns pad kan göra ridningen så mycket skönare visste jag inte. El jo jag har upplevt det tidigare men inte fullt så här mycket. Jag har alltså satt en pad under Pampas hoppsadel för jag tycker den inte sitter så bra som den gjort tidigare. Å vips så bekvämt det blev att rida, som jag skulle ha haft en annan häst under mig, el sadel... jag har alltid tänkt att padden är för hästen men visst hjälper den oss åxå!

Nova är när han är ivrig jätte stel i galoppen, han höjjer ryggen och drar med huvudet (i terrängen). Så jag fick ont i ryggen när jag red honom en tid. Så satt jag en gelpadd under hans sadel och det dämpade faktist massor! Först tänkte jag att det bara råka sig, att jag inbilla mig men nu upplevde jag samma med Pampas. :) Så visst måst det ha inverkan på inte bara hästen utan för ryttaren åxå!

Jag red Pampas med kandaret igen, för att lära mig sakta men säkert, han är mycket känsligare i munnen och det är inte bara bra. Han är svårare att jobba med vissa saker. Men det är vane sak..vi lär oss. Jag blev riktit ivrig vid ett skede, prova skänkelvikning i galopp och några steg gick det t.o.m :)  Pampas är inne i en jätte pigg periord nu, han går fram med en sån motor och är så glad hela tiden. Kan bero på att jag klippt honom, många hästar blir piggare av klippningen! Sen kan det kanske bero på att han är skade glad för Novas del :) nej nej så smart är han nog inte :)
Vet inte varför men det är sak samma, skall ta nytta av det och få ut dressyr rörelser av honom!

Kom på när jag red idag att jag har glömt att hoppa den här veckan!!!!??? hur kan jag glömt det?
På Söndagen om jag ork skall jag göra den övningen av Tyras övningar som jag har ogjort. Vi skall på 30 + 30 år fest på Lördagen så får se hur pigg jag är..
Maria kommer göra kväll stallet imorgon och Söndag moron stallet åt mig så jag får sova.!! SKÖÖÖNT!!!

På tal om festen, vad skall man sätta på sig när temat är Miami vice?? Färglatt vet jag men mera detaljerat om nån vet?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar