Sidor

fredag 15 november 2013

höjden av idioti

Har precis varit ut och skritta en timme med Nova, vi hade sällskap av Marika och Carisma. På hemväg mötte vi först en stor vit skåpbil som kom fräsande emot oss, jag stannar den och ber dom sakta ner när dom möter hästar, han ser ut som ett fråge täcken och så kläcker han ur sig, jag har åxå hästar, inte behöver du berätta hur jag skall köra! Jaha??! men varför förstår du då inte vad som kan hända?

Nå nästa fordon kommer, en stor traktor med släp. jag bad den åxå sakta ner, men vad gör den? jo fortsätter bara, så att Marika fick väjja ordentligt för att inte bli påkörd.. Jag visar åt honom att vad jag tycker och han bara stirrar och kör vidare. Hur kan man vara så här DUM?
Visa lite hänsyn till andra mänskor, även om du har brått el inte tycker om hästar! Råkade på ett liknande fall för en par veckor sedan när jag va ut och gå med små flickorna, grannen kommer fräsandes med sin flaka bil och har ingen tanke att lätta på gasen och är fem före att köra på Elli!. Ingen hänsyn där heller fast man går med föl..Man behöver inte bete sig som en idiot bara för att man inte gillar hästar!

Annors så är Nova en aning bättre, svullnaden har lite lagt sig, men bara lite. Sen har han blivit ännu hingstigare sen operationen, han beter sig som han skulle jobba emot kastreringen, han har säkert ont å därför svänger humöret. Han tyckte det var ur tråkigt att bara skritta och gick och slängde på huvudet.

Senare kommer Maria och skall sticka hans penicilin för idag. Jag vägrar göra det själv så jag har tur att Maria tar sig ann det. Jag har sett ett skräck ex på vad som kan hända när hästen får penicilin shock och jag vill därför inte sticka det...

5 kommentarer:

  1. det finns så många idioter i denhä världen.. en bekant had vari ut å rida med sin häst å så had de komi någå "teinin" förbifräsande med nån gamal bil, så hon had automatiskt visa mittfingre åt dom eftersom dom int tog hänsyn till henne å hästen å tro de el int men dom had svängt om bilen och fräst förbi i ännu högre hastighet! vad får människor att göra sånt? som ja Altti ha sagt, hatar man hästar e den en sak för sej, men vill man faktiskt skada, el i värsta fall döda en annan människa pga att man int kan visa hänsyn i trafiken... hemska saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej herregud, det skulle vara intressant att kolla huvudet på såna mänskor och se vad där inne finns!

      Radera
  2. troligtvis är det ganska tomt..

    SvaraRadera
  3. usch fy, idioter finns d gott om på byvägarna :( när ja had börja rida max så kom en hästmänniska emot med sin bil ganska hårt fast jag visa att hon skulle sakta in men tror du hon gjorde d?!? nää! så max hoppa framför hennes bil o kärringen va arg så fan! men hon fick nog en utskällning av mig ;) // Michaela

    SvaraRadera
    Svar
    1. va?! det är ju inte klokt!! men bra att du sa till!! / Heidi

      Radera