Sidor

fredag 1 november 2013

en snabbis

Har hängt på Lalle idag! inte med hela vikten men hela övredelen av mig, fötterna var kvar på pallen! Han var jätte duktig, spände sig inte alls! Sen "tömkörde" jag igen lite med tyglarna. Några varv runt plan och en liten bit längs med vägen. Han bjuder jätte bra frammåt nu. Stannar när jag drar i tyglarna och säger prrr och går fram av att jag manar på honom.

Sen måst jag berätta hur duktig Pippi varit idag, Hon och Cassu har varit en ganska lång terräng runda och mött på bilar, långtradare och det har gått helt problemfritt! Det är ett stor steg för Pippi som inte klarat av sånt här alls.
Cassu sa nog att när dom mötte rekkan så tänkte hon att nu dör hon men hon lever och så åxå Pippi! :)

Obi och Karisma flyttade in igår och det har gått jätte bra, Obi är 180 cm hög så var lite fundersam hur han skall rymmas men han ryms riktit bra! Karisma är värdens lugnaste och jätte trevlig gammal dam!
Kommer mer info om dom när jag har mera tid!

Mina träningar är först ikväll så jag kommer fara med bara en häst, det blir så sent annors med stallet här hemma. Återkommer om jag hinner hur det går med det senare.

2 kommentarer:

  1. Täckena finns i "huvudstallet", du ser dom då du går in där vid vattenspiltan :)
    // Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, jag bara inte orkar fara idag mera och söka dom! hoppas det är ok att dom är där till Måndagen!? skall jag lämna pengar åt dig el hur skall vi göra ?/ Heidi

      Radera