Sidor

lördag 9 november 2013

Kandar test

Äntligen fick jag passlit att prova kandaret, det har hela tiden varit fel tillfälle och inte passat in med alla träningar och tävlingar hit och dit som varit. Men nu testade jag det på Nova eftersom han skall kastreras snart så ville jag få det gjort före han blir på skritt paus.

Jag fick hjälp av Maria att se till att det satt rätt i munnen på honom och att jag red med det rätt! För jag var nog helt ut på det blå när jag satt mig upp. Men Maria sa att han löddra runt mun och tuggade genast på det så han verkade åtminstone acceptera det! Han var inte sämre iallafall även om det kan ta tid för att få han att gå bra på det. Jag red inte mycket, bara så att jag fick känna på alla gångarter och lite volter. Men han sökte sig ner i ganska djup form mellan varven så tror nog det kan funka bra på honom!

Tänk om det var sista gången idag som jag red honom som hingst? :( jag vet inte exakt vilken dag veterinären kommer men eventuellt på Måndagen. Imorgon kommer han få vara ledig, det är fars dag imorgon och jag skall till mamma och pappa....
Lite vemodigt känns det nog!! Jag har aldrig ägt en valack. ( undantag Lalle nu då) Hur kommer han bli? hoppas han inte ändrar mycket, hoppas bara hans negativa hingst sidor försvinner. Jag är faktist lite nervös..




2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli hur bra som helst ska du se! Tänk så härligt sen när du kan njuta av din fina häst utan att behöva gå omkring och vänta på när det kommer en sämre dag, förhoppningsvis försvinner ju hingstbeteendet och så blir bara Nova kvar :) För inte sitter ju hans personlighet i ballarna, även om det kanske kan kännas som att det att han är hingst gör honom till den han är, men om du känner efter så vet du nog att det är hans hjärta du tycker om och han kan helt enkelt inte vara hingst för då hinner han inte visa dom sidorna så ofta :)

    /Cessi

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag hoppas verkligen han blir trevlig, annors vet jag inte vad jag skall göra :( / Heidi

      Radera