Sidor

måndag 4 november 2013

saker klarnar och förvirrar

Nu får det nog sluta regna, det börjar bli för vått överallt nu. Jag sitter och väntar att jag skall kunna gå ut och rida, inviga mina nya ridstövlar som jag just fått hem med posten.:)

Det blir nog bara korta terräng rundor med pojkarna idag efter hoppningen igår. Fundera om jag skulle ha klippt Pampas nu före? Sku annors klippa Nova före men han är våt på halsen nu så det går inte. Var lat i morse å bytte inte till hans täcke med hals del.

Så har jag bestämt mig att kastrera Nova i nästa vecka. Bara det passar veterinären såklart. Tyvärr får jag nu leva med att han inte får flera föl, det är synd för de fanns dom som var beredda betala nu redan en reserveringsavgift för betäckning nästa vår, men det var inte tillräkligt många för att jag skulle orka vänta med kastreringen. Jag ser bara framför mig hur trevlig Nova kommer bli efter det här så jag väntar på det! Måst tänka positivt! Skönt att kunna ha han i samma trailer som andra hästar, han kan gå på bete med valackerna nästa sommar. Och ja allt kommer bli så löjligt lätt!

Sen har jag ett annat dilemma. Det finns en köpare till Stella MEN som bor i Danmark :(
Hur skall jag kunna sälja henne dit ?
Hon är faktist så jäkla söt och snäll och duktig på alla sätt! Tänk om hon kommer i fel händer.?
Men hon kan åxå komma så rätt...när man inte vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar