Sidor

lördag 23 november 2013

Sista minuten timme

Klockan 13 var jag på väg hemkörandes från jobbet och då blev det åxå klart att en och halv timme senare kommer Jepa och håller lektion! Det blev lite bråttom eftersom jag varken hade ute boxarna el hagorna städade. Petri hjälpte mig med hagorna som tur och jag fixa boxarna! Idag var Pampas trög, just som jag sagt att han är så pigg.. men mot slutet av timmen vaknade han som tur. Jojo orkade bra fast Maria var lite orolig hur det skulle gå. Så nu skall vi tuta och köra så länge det är varmt väder och planen är mjuk!

Nova blev igår efter att jag skrivit senaste inlägget ännu sämre/konstigare. Han ville inte äta morötter och han stod bara och hängde i ena hörnet av boxen. Sen ännu senare på kvällen när jag gick för att mata så åt han nog höet och kliet som han fick men var fortfarande i egen värld.
Idag har han varit mer normal, han går ännu mycket trögt men han är piggare i humöret. Jag lämnade ridningen och longeringen helt idag och bara gick från handen lite med honom. Ifall det är att han har ont så vill jag inte pina honom med att springa. Provar imorgon att gå från ryggen igen och se hur han är! Men någon sorts depression kan det nog vara blandat med lite smärta kanske?!

Så har vi hunnit med Lalle idag åxå. Vi skrittade runt på en volt runt Maria. Ellu och Monica hade precis kommit från en terrängrunda så jag bad dom stanna vid ridplanen och gå före Lalle på volten. Så fick han lite stöd av Ellu och dragplåster. Det funkade dock inte så bra, Maria var mycket intressantare. Han ville gå till henne hela tiden. Men med en stadig ytter tygel fatta han till sist att gå på volten! Höger varvet gick han mycket bättre i, märks tydligt att det är hans starkare sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar