Sidor

söndag 3 november 2013

Trött med stort T!!

Fredagens träning i korta drag, Pampas var så pigg och glad att han var nästan besvärlig, han bara hoppa och pomppa och fjanta sig, ungefär som på våren när han får hoppa första gången efter vinterpausen.

Det känns som en evighet sedan det var Fredag så minns inte ens vad vi gjorde på timmen! Igår var jag ju borta hela dagen i Estland, det bjöds på mat och dryck hela resan. Jag har aldrig ätit så mycket och så gott på länge..sent hemma igår och tidig väckning idag för att åka med Pampas igen till Sannas timme. Idag var han bättre, el lugnare men det var mycket svårare åxå så jag fick jobba, det var kombinationer med både ett och 2 galoppsprång plus hinder som låg fast i hörnen och linjer genast efter!

Hade ju anmält både Pampas och Nova till idag, så var jag bara hem och byta häst och så var det en lika jobbig timme med Nova. Han var så trög för skänkeln idag och maskade sig och gjorde det ännu tyngre för mig. Men måst säga att Sanna och Nova passar jätte bra ihop, hon förstår honom. Hon vet precis vad jag skall göra så det funkar, hon är bra med hingstar! Jag håller fast vi det jag sa i somras, jag skulle gärna träna mera för henne! speciellt med Nova!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar