Sidor

söndag 1 december 2013

1.12 -2013

Så var det December då hör ni! Synd bara med dessa onödiga minus grader. Jag tycker det skulle få hållas varmt en månad ännu, sen kan det bli vinter och lite snö i Januari och Februari och i Mars skulle det kunna bli vår! Sån vinter har jag beställt!  Men om det nu tänker bli kallt så tycker jag det kan komma snö åxå, men BARA LITE SNÖ!!! Som idag så är det glashalt överallt. Och jag som har sommarskor på hästarna ännu.. Men men... imorgon får dom alla vinter skor!

Ut och skrittade måste jag iallafall  med Nova så det var bara att söka upp bästa möjliga väg att gå på. Jag fick sällskap av Petri och Pampas! Jätte tur så behövde jag inte rida Pampas sen ännu ;) Petri har inte ridit på jätte länge men det gick hur fint som helst! Nästa helg igen el va Petri? :)



Tidigare på dagen tog jag mig i kragen och tömde hela kanin buren och gjorde den klar för vintern. Kaninerna blev helt vilda och sprang omkring som yra höns när jag råddade om i buren deras.. Mimmi börja bädda och ordna om genast när jag var klar. Hon var riktigt arg när jag förstört ordningen där :)

Försökte fota dom men det var inte så lätt då dom inte satt stilla mer än 2 sek åt gången.


obs! kolla lilla söta svansen!

Herkules
Tömt på gammal bädd och sopat så rent det går. ..Mimmi tvättar sig.


Ny bäddat! Det är Grålle som sitter uppe på taket



Sen en bonus bild på Stålle som syrran tog igår! När vi alla satt oss i soffan efter maten kom även Stålle och slog sig ner..haha!! sååå slapp :)



p.s Jag har köpt en lilla juls klapp åt mig själv...så onödigt men så snyggt. Visar er när dom kommer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar