Sidor

onsdag 13 november 2013

Nova = valack

japp nu var det gjort, hur låter det? min svarta valack? :) inte lika bra som svarta hingsten.. :)

nej nej skämt och sido, jag är nog glad att det nu är över, el över är det ju inte men början till över, ännu kan det ju hända en massa farligt. Och så tar det många veckor förrän han börjar bete sig som valack!

Allt gick enligt planerna, att kastrera en gammal hingst är svårare än en ung men Nova betedde sig super! En gång sparka han till och det var det..




Nu står han i boxen och är redan nu är han arg för att han måst stå inne :) hur skall han klara sig? nej men han får gå ute i hage, jag har lagat åt honom en liten fyrkant så han inte kan röra sig så mycket. Och det är sand botten så det är torrt! Jag skall en gång om dagen skritta honom och sen skall jag longera honom i trav en gång om dagen. Tur, så kanske han inte tappar så mycket kondis.


Imorse när jag skulle tvätta tänderna skådade jag nog sött, en ekorre satt precis utanför fönstret i wc. Jag funderar hur den kommit dit då vi inte har några träd i närheten av huset och dessutom är det på tredje våningen! Det är högt uppe! men dom kan ju klättra så inte är det väl så konstit.:) Inte var den rädd heller, den satt å titta på mig en lång stund!

jätte söt var den!

Ikväll är det Jepas dressyr timme igen, men nu skall jag gå ut och göra något med Lalle, jag har ingen hjälp så kan inte sätta mig upp men får hitta på nåt annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar