Sidor

onsdag 20 november 2013

en bra dag på många vis

När jag kommer hem körandes från jobbet idag och viker in på "vår" väg så ser jag att det ÄNTLIGEN har ändrat så att högsta tillåtna hastighet är 60 och inte 80 som det varit tidigare! BIG SMILE!!!!!!!!!!!!! Hur kan det komma sig att det ändrat nu plötsligt ;) hmm man undrar.. :)??!! Nu kan man ju hoppas att poliserna skulle göra en ratzia ännu på vägen och ta fast alla fart dårar här!

Och nästa gång nån kommer fräsandes förbi eller emot körandes och jag stannar dom kan jag säga, hallo där, här är bara 60 på den här vägen! hehehe

Nåja vi går vidare. Jag åkte iväg på Jepas timme, jag hann sist och slutligen riktit bra eftersom jag inte behövde göra nåt med Lalle idag, så det var bara att städa hagorna och rida Nova.
När timmen var slut stod vi och juttade med Jepa en stund. Så löjligt så det är inte sant, jag bor ju nästan granne med henne, här ute på vichan så är man grannar fast det är en bit ifrån :)
Nå såklart så bestämde vi att hon kommer hit nästa gång och håller timme! Maria vill åxå rida men eftersom Jojo inte skall åka transport så är det ju fint fint att Jepa kommer till oss. Så länge nu det är varmt och ridplan är ridbar vill säga. Hoppas snön och kylan håller sig lååångt borta ännu en tid fram över.


1 kommentar:

  1. Skall bli jätte kul att kunna vara med och träna och inte bara behöva sitta och se på. Dräktiga Jojo får hänga med så länge hon orkar. Jepa tycker ju så mycket om fina Jojo, det är alltid ett plus :)
    //Maria L-A

    SvaraRadera